ایجاد تنوع در شرکای تجاری پتروشیمی پارس

ایجاد تنوع در شرکای تجاری پتروشیمی پارس
(یکشنبه ۲۱ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۳:۳۶

مجتمع پتروشیمی پارس به دنبال برنامه ریزی برای توانمند سازی و ایجاد تنوع در شرکای تجاری خود است.

مسعود حسنی مدیرعامل پتروشیمی پارس در گفتگو با خبرنگار نیپنا گفت: مجموعه پتروشیمی پارس توسط مدیران پرتوانی به جایگاهی رسیده است که ما سالانه ۳ هزار میلیارد تومان سود داریم و محصولات مختلفی مانند اتان، LPG، اتیلن بنزن و استایرن منومر تولید می کنیم. ظرفیت تولید اسمی پتروشیمی پارس نیز بیش از یک میلیون تن در سال است.
وی افزود :اتان در مجموعه ما تولید و به پتروشیمی آریا ساسول منتقل و به اتیلن تبدیل شده و بعد به همراه بنزن پتروشیمی نوری در مجموعه ما به اتیل بنزن تبدیل می شود، محصول دیگر ما استایرن منومر است که بخشی از آن در بورس کالا عرضه یا صرف تامین نیاز داخل و بخشی از آن نیز صادر می‌شود.
مدیر عامل پتروشیمی پارس در مورد راهکارهای مقابله با مشکلاتی چون تحریم و کاهش تقاضا گفت: در راستای استراتژی تاب آوری برای موضوعات مختلفی چون کمبود خوراک، کاهش تولید، موانع فروش داخل و صادرات راهکارهایی طراحی کردیم که بصورت مدون مشخص شده در چه جایگاهی قرار داریم و قصد داریم به کدام مسیر حرکت کنیم. برای تامین مشتری و دریافت پول از آنها چه در داخل و چه در خارج برنامه تدوین کرده ایم. ما می دانیم که چگونه تحریم های احتمالی را کم اثرکنیم بنابراین دچار مشکل حادی نخواهیم شد.
حسنی یکی از راهکارهای مقابله با مشکلات را توانمند سازی شرکای تجاری عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه استایرن منومر یک محصول مایع است و شرایط انبار کردن آن در مقدار زیاد فراهم نیست درنظر داریم تا با توانمند سازی شرکای تجاری خود مشتریان این محصول را در داخل بیشتر و متنوع کنیم مشتریانی که از این ماده محصولات نهایی تولید می کنند باید گسترش یابد. بنابراین یکی از راهکارهای تاب آوری ما توانمند سازی و ایجاد تنوع در شرکای تجاری است.

تعداد بازدید : ۲,۴۴۹