پیشرفت 73 درصدی ساخت فاز دوم پتروشیمی کرمانشاه

پیشرفت 73 درصدی ساخت فاز دوم پتروشیمی کرمانشاه
(شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲) ۱۳:۰۲

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه گفت: تا این مرحله از طرح توسعه این مجتمع پتروشیمی بیش از 217 میلیون یورو هزینه شده که نتیجه آن کسب 73 درصد پیشرفت کلی طرح است و در بخش اجرا با توجه به توانمندی های داخلی تا کنون 23 قرارداد عمده اجرا شده و 12 قرارداد در دست اجرا است.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه، سیدجعفر هاشمی مدیرعامل این شرکت ، پیرامون پروژه فاز دوم این پتروشیمی اظهارکرد: بودجه ارزی جذب شده از سال 1400 تا کنون معادل 51 درصد کل بودجه جذب شده پروژه و پیشرفت پروژه از سال 1400 معادل 40 درصد است که بالاترین میزان پیشرفت پروژه از آغاز تا کنون محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه  ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار بسته ایم که در صورت تامین مالی و عدم بروز ریسک های پیش بینی نشده، واحد سرویس های جانبی و آمونیاک در اواخر سال 1403 و واحد اوره در نیمه نخست سال 1404 به مرحله پیش راه اندازی برسند و به خواسته های سهامداران و افزایش 2 برابری تولید و اشتغال و به تبع آن ارزآوری برای استان و کشور جامه عمل بپوشانیم.

هاشمی با اشاره به این که تا این مرحله از طرح بیش از 217 میلیون یورو هزینه شده که نتیجه آن کسب 73درصد پیشرفت کلی طرح می باشد؛ خاطرنشان کرد: در بخش اجرا با توجه به توانمندی های داخلی تا کنون 23 قرارداد عمده اجرا شده و 12 قرارداد در دست اجرا است.

وی همچنین با برشمردن برخی از نقاط قوت استراتژی اجرای طرح همچون: بکارگیری حداکثر قابلیت های طراحی مهندسان ایرانی در راستای خودکفایی علمی و عدم وابستگی به بیگانگان، استفاده حداکثری از توانمندی سازندگان داخلی در جهت زمینه سازی برای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر تولید داخلی، برنامه ریزی و بکارگیری استراتژی های مختلف مذاکراتی برای خرید تجهیزات کارآمد و با قیمت مناسب در راستای صرفه و صلاح پایدار سهامداران؛ اظهار داشت که این استراتژی ها منجر به کاهش 15 درصدی هزینه طرح گردیده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه با اشاره به برخی از طرح ها و پروژه های ویژه پتروشیمی کرمانشاه در حوزه های بهینه سازی مصرف آب، افزایش قابلیت اطمینان تامین برق، افزایش بهره وری تولید، توسعه زیرساخت ها، تمرکز بر پژوهش و نوآوری و توسعه ساخت داخل و در نهایت مولدسازی دارایی های راکد، ابراز امیدواری کرد که با پیگیری و اجرای کامل این پروژه ها و طرح ها در آینده نزدیک شاهد ارتقای بیش از پیش جایگاه شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه به عنوان هاب پژوهش و نوآوری در صنعت پتروشیمی و یکی از بزرگترین و برترین شرکت های صنعتی غرب و شمالغرب کشور خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در عملکرد تولید، جلوتر از برنامه سالیانه هستیم و در حوزه انرژی، مجموعه، در سه سال گذشته پایین تر از میزان استاندارد مصرف داشته است و شاهد یک کاهش 5 درصدی در هزینه گاز خوراک و سوخت بوده ایم.

هاشمی از پتروشیمی کرمانشاه به عنوان یکی از مجموعه های موفق در حوزه تولید در کشور نام برد و گفت: عملکرد تولیدی شرکت در مقایسه با ظرفیت اسمی آن به میزان ۱۱۰ درصد بوده است که به لحاظ عملکردی در مقایسه با دیگر شرکت های تولیدکننده اوره در رتبه اول قرار دارد. در زمینه فروش صادراتی هم بالاترین عملکرد را در میان شرکت های اوره ساز داشته ایم.

وی ادامه داد: همچنین به استناد صورت حساب های مالی حسابرسی شده عملکرد مالی، شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در مقایسه با دیگر شرکت های اوره ساز در ۶ ماهه ابتدایی سال، پایین‌ترین هزینه تولید و بالاترین حاشیه سود عملیاتی را داشته است.




تعداد بازدید : ۲,۸۲۲