عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد:

نمایشگاه ایران پلاست دروازه ورود به بازارهای جهانی

نمایشگاه ایران پلاست دروازه ورود به بازارهای جهانی
(سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵) ۱۵:۱۵

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: نمایشگاه ایران پلاست امسال نخستین رویداد پراهمیت صنایع پتروشیمی در فضای بین المللی بعد از تحریم است.

احمد کیمیایی اسدی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا افزود: باتوجه به این که اینجانب حضور چند شرکت معتبر اروپایی در این نمایشگاه را پیگیری می کردم شاهد بودم که شرکت های خارجی برای حضور در این نمایشگاه بسیار مصمم و جدی هستند.

وی در ادامه گفت: شرکت های معتبر از سراسر جهان در این نمایشگاه حضور خواهند یافت که در سطوح بین المللی حرفهای بسیاری برای گفتن دارند و دلیل این حضور جدی و پررنگ تغییر روابط سیاسی بین الملل و لغو تحریم ها بوده است.

کیمیایی اسدی با اشاره به اینکه ورود هیات های خارجی تاکنون تنها در مرحله مذاکرات و قراردادها بوده است افزود: امیدواریم این نمایشگاه فتح بابی برای محقق شدن جذب سرمایه گذاری خارجی باشد و بعد از این شاهد ورود واقعی جریان سرمایه بصورت بلندمدت در کشور باشیم.

نایب رئیس کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی تهران همچنین گفت: با توجه به ظرفیت های بالقوه فراوان ایران در حوزه انرژی و به ویژه صنایع پتروشیمی، انتظار می رود شاهد رشد چشمگیر جریان ورودی سرمایه به صنایع پتروشیمی کشور در سال 95 باشیم.

کیمیایی اسدی با تاکید بر اهمیت نحوه پرزنت کردن یا جلوه دادن اقتصاد ایران به خارجی ها در نمایشگاه ایران پلاست گفت: امیدوارم در این نمایشگاه شرکت های داخلی به طور مناسبی ارائه کار دهند و در تعریف و توضیح فضای اقتصادی و موقعیت های سرمایه گذاری کشور به سرمایه گذاران خارجی دقت نمایند.

وی افزود: به این ترتیب طرف خارجی راغب می شود سرمایه گذاری بلندمدتی در ایران انجام دهد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در ادامه گفت: بخش خصوصی و دولتی ایران باید با هماهنگی مستمر در جلوه دادن پتانسیل های سرمایه گذاری صنایع به خارجی ها همکاری کنند و ادبیات مناسبی رویاروی طرف های خارجی بکار ببرند تا بتوانیم از ظرفیت های صنایع پتروشیمی برای جذب سرمایه گذاری نهایت استفاده را داشته باشیم.

تعداد بازدید : ۱,۷۴۷