مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:

حمایت از سازندگان داخلی همگام با انتقال دانش فنی

حمایت از سازندگان داخلی همگام با انتقال دانش فنی
(دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴) ۰۹:۴۷

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: حمایت از سازندگان داخلی و خود کفایی در تولید قطعه های مورد نیاز در صنعت پتروشیمی به عنوان یک راهبرد ملی افزایش می یابد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: کمیته های خود کفایی در بسیاری از مجتمع های پتروشیمی کشور با جدیت در حال فعالیت بوده و خوشبختانه استفاده از قطعه ها و تجهیزات تولید داخل افزایش یافته است و در این مسیر به دنبال استفاده از فناوری های روز جهان هستیم.

علی محمد بساق زاده با تاکید بر تلاش و فعالیت های شرکت ها و کمیته های خود کفایی در استفاده حداکثری از توانمندی سازندگان برتر و موفق داخلی برای رفع نیازهای مجتمع‌ها و طرح های پتروشیمی گفت: با توجه به تجربه ارزنده شرکت ها و کمیته های خودکفایی در سال های اخیر در حوزه ساخت و تامین اقلام و تجهیزات مورد نیاز صنایع پتروشیمی، امیدواریم این تجربیات به سایر صنایع کشور نیز منتقل شود تا با همکاری بیشتر بتوان در مسیر توسعه با شتاب بیشتری  حرکت کنیم.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: همزمان با به وجود آمدن فضای مثبت سیاسی در کشور امید است با پایان تحریم ها بتوان باا نتقال دانش و فناوری های روز جهان صنعت پتروشیمی ایران را که امروز از ارکان اقتصاد کشور است در بالاترین سطح کمی و کیفی توسعه داد.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی با توجه به مزیت های گسترده طبیعی و جغرافیایی، به ویژه دسترسی به منابع عظیم نفت و گاز و وجود نیروهای متخصص و توانمند داخلی ، می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی پیشتاز باشد.

بساق زاده با بیان این که از طریق توانمند سازی بخش خصوصی می توان به برنامه های پیش بینی شده در صنعت پتروشیمی دست یافت گفت: انتقال دانش فنی ، بومی سازی تکنولوژی ، ساخت داخل تجهیزات و مواد ، مورد حمایت کامل وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

وی افزود: مجتمع های پتروشیمی باید کیفیت فرآورده های خود را برای حضور در بازارهای بین المللی بیش از پیش ارتقا دهند و با تغییر معیارها و افزایش سطح کیفی  و تولید محصولات متنوع، افزون بر تامین نیاز داخل، در بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده یابند.

تعداد بازدید : ۱,۰۱۰