ظرفیت تولید اتیلن سنگاپور 20 درصد افزایش می یابد

ظرفیت تولید اتیلن سنگاپور 20 درصد افزایش می یابد
(یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴) ۱۲:۴۹

شرکت نفت شل روز پنجشنبه گذشته (13 فروردین ماه) از اتمام عملیات ارتقاء واحد کراکر اتیلن خود در جزیره باکوم سنگاپور خبر داد. این فعالیت ها توان عملیاتی بزرگترین مجتمع پالایشگاهی و پتروشیمی این شرکت را افزایش می دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس تایمز، انتظار می رود ظرفیت تولید اتیلن سنگاپور بیش از 20 درصد رشد یابد. واحد اتیلن باکوم پیش از این از ظرفیتی معادل 800 هزار تن در سال برخوردار بود.

شل اعلام کرد که عملیات صورت گرفته، مصرف انرژی را به میزان 7 درصد و انتشار گاز دی اکسید کربن را تا 11 درصد کاهش خواهد داد و از سوی دیگر افزایش سطح عرضه اتیلن، به تقویت و توسعه واحدهای دیگر پتروشیمی این شرکت واقع در ﺟﺰﻳﺮه ﺟﻮراﻧﮓ ﺳﻨﮕﺎﭘﻮر کمک فراوانی می کند. از جمله می توان به مجتمع تولید اتیلن گلیکول شل اشاره کرد که از اتیلن به عنوان خوراک اولیه بهره می برد.

معاون اجرایی شل در بخش صنایع شیمیایی عنوان کرد: پس از اتمام پروژه مجموعه پتروشیمی شرقی شل (SEPC)، توسعه این واحد می تواند در زمینه تدارکات و تامین خوراک اولیه بسیار سودمند باشد.

وی همچنین می افزاید: این طرح توسعه ای نه تنها جایگاه شل را به عنوان یکی از بازیگران کلیدی صنعت پتروشیمی سنگاپور تثبیت می کند؛ بلکه نشان دهنده راهبرد این شرکت برای حضور پررنگ در بازار آسیاست.

مجموعه پتروشیمی شرقی شل، بزرگترین سرمایه گذاری این شرکت در صنایع شیمیایی تا به امروز محسوب می شود.

تعداد بازدید : ۱,۹۷۳