مدیرعامل فرا بورس: فرا بورس میزبان دو پتروشیمی دماوند و امیرکبیر

مدیرعامل  فرا بورس: فرا بورس میزبان دو پتروشیمی دماوند و امیرکبیر
(یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳) ۱۵:۵۵

پتروشیمی دماوند به جمع شرکتهای پتروشیمی حاضردر فرابورس می پیوندد.

 مدیرعامل فرا بورس در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: همزمان با اجرای اصل 44 قانون اساسی ، سازمان خصوصی سازی به وکالت از شرکت ملی صنایع پتروشیمی قصد دارد، ١٢هزار و ٥٠٠ سهم معادل ١٠٠ درصد ازسهام شرکت پتروشیمی دماوند را به فروش برساند.

  امیر هامونی افزود: سازمان خصوصی سازی، صد درصد از سهام شرکت پتروشیمی دماوند را که در مرحله قبل از بهره برداری قرار دارد، یکشنبه ١٦ آذرماه در بازار سوم فرابورس ایران واگذار می‌کند.

هامونی با بیان این که این بلوک در حالی به قیمت پایه هر سهم یک میلیارد و ٦٥٩ میلیون و ٨٠٦ هزار و ٢٤٠ ریال در روز یکشنبه ١٦آذرماه به مزایده می رود  گفت: ارزش آن بیش از ٢٠,٧ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

 وی افزود: در این رقابت، شرایط پرداخت ثمن معامله، به صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط، با شرایط ١٥ درصد نقد و مابقی اقساط ٧ ساله با نرخ ١٥ درصد تعیین شده است.

هامونی همچنین گفت :  سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح قصد دارد، 39 میلیون و 50 هزار سهم معادل 1.084 درصد سهام پتروشیمی امیر کبیر را به ارزش 476.8 میلیارد ریال به صورت یکجا و نقد طبق رویه تسویه پایاپای روانه میز فروش بازار پایه کند.

وی افزود: این بلوک در حالی سه شنبه 11آذر به فروش می‌رود که قیمت قیمت پایه هر سهم 12 هزار و 210ریال تعیین شده است.

مدیرعامل فرا بورس با اشاره به این که 15 شرکت پتروشیمی دربازار پایه فرا بورس حضوردارند گفت: 6 شرکت پتروشیمی مارون،جم، زاگرس، امیرکبیر، خراسان وگروه سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان در بازار دوم فرا بورس حضور دارند.

وی ادامه داد: سهم  پتروشیمی ها به دلیل ارزش افزوده مطلوب از سهام های مورد علاقه سهامداران به شمار می رود و امروز شرکت های پتروشیمی در بازار سرمایه حضوری فعال دارند.

تعداد بازدید : ۲,۰۲۹