مدیرعامل پتروشیمی تندگویان تاکید کرد:

فعالان صنعت پلاستیک ایران باید در بازارهای خارجی حضور پیدا کنند

فعالان صنعت پلاستیک ایران باید در بازارهای خارجی حضور پیدا کنند
(شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳) ۱۷:۲۷

دولت می تواند با ایجاد بستر لازم برای حضور تولیدکنندگان در بازارهای خارجی و دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی ضمن حمایت از تولید ملی، گامهای محکمی در مسیر بهبود شرایط فعلی صنعت لاستیک و پلاستیک بردارد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مدیرعامل پتروشیمی تندگویان در حاشیه نهمین نمایشگاه ایران پلاست اظهار کرد: صنعت پتروشیمی با وجود همه چالشهای موجود در مسیر توسعه قرار گرفته است و دولت می تواند با ایجاد بستر لازم برای حضور تولیدکنندگان در بازارهای خارجی دعوت از سرمایه گذاران بخشهای خصوصی خارجی، در زمینه مسائل مالی، کشتیرانی، حمل و نقل و برداشتن عوارض گمرکی، ضمن حمایت از تولید ملی گامهای محکمی در مسیر بهبود شرایط فعلی صنعت لاستیک و پلاستیک کشور در بازارهای جهانی بردارد.

 محمد یونسی افزود: نمایشگاه ایران پلاست با توجه به جایگاهی که در سطح خاورمیانه و جهان دارد نقش بسیار مهمی در معرفی توانمندیهای داخلی و خارجی داشته و با ایجاد فضای مناسب و معرفی تولیدات مجتمعهای پتروشیمی به بازار زمینه ارتباط با صنایع پایین دستی پتروشیمی را بیش از گذشته آماده می کند.

یونسی ادامه داد: ایران پلاست بازاری خوب با پتانسیل بالاست که فرصت بهبود شرایط بازار صنعت لاستیک و پلاستیک را فراهم می کند، اما در حوزه بازار جهانی مسائلی وجود دارد که نقش دولت در آن تعیین کننده است.

 وی افزود: تلاشهای گسترده ای برای توسعه صنعت پتروشیمی بویژه در بخش پلیمر انجام شده است هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی خود در زمینه فناوریهای جدید صنایع پلیمر و پلاستیک فاصله داریم ولی می توان با ارائه روشهای مناسب برای ساخت واحدهای پتروشیمی تولید کننده محصولات وارداتی ضمن توسعه و رشد صنایع پایین دستی و تکمیلی، زمینه لازم برای فناوری در صنایع پلیمر را فراهم کنیم.

 یونسی گفت: این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، افزون بر تامین نیاز داخل، در زمینه صادرات نیز عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی افزود: مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان، بزرگ ترین تولید کننده­ پلیمر پلی­ اتیلن ترفتالات (PET) ، الیاف استیپل پلی­ اتیلن ترفتالات (PSF) و نخ های فیلامنتی پلی­ اتیلن ترفتالات (POY) در کشور است.

تعداد بازدید : ۲,۶۹۷
Loading