صحاف زاده : ایران پلاست تسهیل کننده اتصال پایین‌دست و بالا دست پتروشیمی

صحاف زاده : ایران پلاست تسهیل کننده اتصال پایین‌دست  و بالا دست پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳) ۱۴:۱۱

معاون اجرایی دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی نمایشگاه ایران پلاست را تنها حلقه وصلی می‌داند که می‌تواند به شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان حلقه واسط میان صنایع بالادستی و پایین‌دستی کمک کند تا هزاران واحد تولیدی فعال در بخش صنایع پایین‌دستی راشناسایی و معرفی کند.

به گفته پرویر صحاف‌زاده بدون ایران پلاست ،سازماندهی این ارتباطات دشوار و پرهزینه به نظر می رسد .

به گفته صحاف زاده  انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی به همت جمعی ازمدیران واحدهای تولیدی و مدیران طرح‌های پتروشیمی درسال 89 تشکیل شد وهم اکنون بیش از 60 عضو دارد. عمده کارهای انجمن برقراری تعامل با واحدهای تولیدی در زمینه مسائل صنفی است.

صحاف‌زاده معتقد است که انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی نقش کلیدی در توسعه ارتباط میان فعالان صنعت پتروشیمی و صنعت پلاستیک دارد و می افزاید: پس از خصوصی سازی تقریبا تمام واحدهای تولیدی و طرح‌های پتروشیمی به بخش های غیردولتی واگذار شدند وشرکت ملی صنایع پتروشیمی دیگروظیفه بنگاه‌ داری انجام نمی‌دهد و بیشتر به وظیفه سیاست‌گزاری خود معطوف است ،در نتیجه انجمن صنفی بر اساس اساسنامه خود موظف شد تا بخشی از وظایف گذشته NPCرا انجام دهد.

وی می گوید : انجمن بیشتر مسائل صنفی پتروشیمی را پیگیری می‌کند و در رابطه با تنظیم بازارفروش، عرضه و تقاضا میان ارکان صنعت شامل فعالان بازار، سیاستگزاران و مدیران اجرایی، نقش ایقا می کند. بخشی از اقدامات انجمن در تعامل با NPC قرار دارد همچون بررسی مسایل قیمت خوراک و میزان تامین آن که یکی از مهمترین مسایل صنعت در شرایط کنونی است. بخشی ازتعاملات هم با سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه و مجلس برقرار است. به علاوه سعی می‌کنیم در قالب کارگروه‌های تخصصی پلیمری و شیمیایی ، جلسات منظمی برگزار ‌کنیم و مسائل و چالش های میان شرکت‌های تولیدی و مشتریان آنها را مرتفع کنیم.

معاون اجرایی انجمن در خصوص نقش نمایشگاه ایران پلاست در توسعه و تقویت ارتباطات بین صنایع پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی گفت: نمایشگاه ایران پلاست که تاکنون ماموریت خود را به خوبی انجام داده است می‌تواند نقش حلقه واسط بین صنعت پتروشیمی و صنایع پایین‌دست را برای آگاهی و آشنایی طرفین از مسایل و ظرفیت های همدیگر ایفا کند. در حال حاضر حدود50 واحد تولیدی در بخش صنایع بالادستی وجود دارد اما تعداد صنایع پایین‌‌دستی بالغ بر چند هزار واحد است و امکان اینکه صنعت پتروشیمی بتواند بدون ایران پلاست همه این ارتباطات را بشناسد غیرممکن است. رویدادهایی نظیر ایران پلاست می‌توانند این دو حلقه را به هم پیوند دهند.

تعداد بازدید : ۲,۳۳۶