به گزارش روابط عمومی پتروشیمی فجر، بهنام صیفوری با اشاره به برگزاری کارگاه مسئولیت اجتماعی شرکتی(CSR) با حضور روسای روابط عمومی شرکت های پتروشیمی منطقه ماهشهر اظهار کرد: به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، کارگاه یک روزه ای به این منظور با حضور روسای روابط عمومی های شرکت های پتروشیمی منطقه ، در سالن همایش پتروشیمی فجر برگزار شد.
وی افزود: این کارگاه با هدف توسعه نگرش مسئولیت اجتماعی سازمانها و آگاهی بخشی بیشتر به مسئولان و کارکنان در این زمینه برگزار شد.
صیفوری رفتار مسئولانه سازمان در برابر نیروها و پدیده های اجتماعی،اثرگذاری و اثرپذیری جامعه پیرامونی و سازمانها بر یکدیگرو لزوم نگاه سیستمی به مقوله مسئولیت اجتماعی سازمانها را از جمله محورهای آموزه های اساتید در این کارگاه عنوان کرد و افزود: باید توجه داشته باشیم که مسئولیت اجتماعی روابط عمومی ها پاسخگویی (به مفهوم مسئولیت پذیری) است و با توجه به وظیفه خطیری که دارند باید این کار را به درستی انجام دهند و در واقع مسئولیت اجتماعی سازمان مورد نظر آنها باعث می شود که از روابط عمومی با عنوان "وجدان اخلاقی" سازمان نام ببرند.
رییس روابط عمومی شرکت پتروشیمی فجر ادامه داد: از منظر مسئولیت اجتماعی،کارگزاران ارتباطی اعم از روابط عمومی و رسانه ها همواره در قبال تولید،توزیع و نشر اطلاعات و دیگر فعالیتهای ارتباطی فقط در مقابل سازمان و نظام مدیریتی حاکم برآن پاسخگو نیستند بلکه می بایست در مقابل همه مراجعان،بهره مندان،ذینفعان سازمان و جامعه پیرامونی نیز چنین باشند.
وی تصریح کرد: همه سازمانها و جوامع انسانی در یک افق بلند مدت نیازمند جلب اعتماد و رضایت، تقویت ارتباطات انسانی، مشارکت مردمی،پاسخگویی به افکار عمومی،تقویت احساس تعلق و هویت،همبستگی و انسجام اجتماعی و احترام به توانمندی های انسانی و مسائلی از این قبیل هستند که تحقق این امر جز از طریق توجه و تأکید به مسئولیت اجتماعی روابط عمومی ها امکانپذیر نیست.
صیفوری با تاکید بر اینکه مباحث انسانی در اولویت اول قرار دارند، اضافه کرد: نه تنها مدیران و کارکنان یک دستگاه از روابطعمومی خود انتظار اقدامات حرفهای برای شناسایی مشکلات و ارائه راهحل دارند بلکه عموم مردم از نهاد روابطعمومی این انتظار را دارند که در مسیر پیشرفت و تعالی
کشور، فعالتر و مفیدتر عمل کند. در واقع روابط عمومی به عنوان یک مفهوم و یک فعالیت، ارتباطی مستقیم با محیط هایی دارد که در آنها افکار عمومی بر فعالیت فعالان اجتماعی تاثیر گذار است و مسئولیت اجتماعی در روابط عمومی از ارکان اصلی آن است.
رییس روابط عمومی شرکت پتروشیمی فجر خاطرنشان کرد: ارتباط قوی سبب دستیابی به خدمات و محصولات قوی، مشتریان راضی تر و در نتیجه کارآیی و سوددهی بیشتر می شود. هر نوع تعامل انسانی در هر محیطی به منزله نوعی رابطه با مشتری بوده و به روش های مختلفی که از طریق آنها می توان با مشتریان ارتباط برقرار کرد.