رئیس جمهور در پتروشیمی لرستان: شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی در خرم آباد احداث می شود

رئیس جمهور در پتروشیمی لرستان: شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی در خرم آباد احداث می شود
(شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳) ۰۹:۲۹

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری با بیان اینکه استان لرستان استعدادهای فراوانی در بخش صنعتی دارد ، گفت : به فضل الهی امسال و سال آینده سال پیشرفت در زمینه اشتغال و توسعه استان لرستان خواهد بود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،رییس جمهوری عصر چهارشنبه در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی لرستان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این مجتمع در ماههای آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید،گفت: دولت برای تامین خوراک لازم این مجتمع به تعهد خود عمل خواهد کرد.

دکتر روحانی با بیان اینکه پتروشیمی از لحاظ تولید محصولات اهمیت بسیاری دارد اما اشتغالزایی آن محدود است،تصریح کرد: دولت در این زمینه تصمیم دارد در کنار مجتمع پتروشیمی لرستان، شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی را در خرم آباد احداث کند.
رییس جمهوری افزود: سرمایه گذاری اولیه شهرک صنعتی پتروشیمی را دولت انجام خواهد داد و بخش خصوصی، صنایع پایین دستی پتروشیمی را اداره خواهد کرد.
دکتر روحانی گفت: استان استعدادهای فراوانی در بخش صنعتی دارد و در این زمینه مقرر شده کارخانه لاستیک سازی و سنگ بری مدرن در سطح استان احداث شود.
رییس جمهور با اشاره به اینکه کشاورزی در ایجاد اشتغال در استان نقش بسزایی دارد ،اظهار داشت: همه اقدامات دولت در راستای توسعه و ایجاد اشتغال در استان است.
رییس جمهوری با بیان اینکه در جلسه کارآفرینان استان اراده جدی آنها را شاهد بودم ،گفت: از بخش خصوصی دعوت می کنم تا در استان لرستان سرمایه گذاری کنند و دولت نیز تسهیلات و حمایت های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد تا تحول مثبتی در سطح استان ایجاد شود.

دکتر روحانی همچنین در بازدید از بخش های مختلف مجتمع پتروشیمی لرستان با توضیحات کارشناسان و مسئولان اجرایی این مجتمع در جریان روند احداث و فعالیت های آن قرار گرفت.
ساخت مجتمع پتروشیمی لرستان با ۱۳۰ هکتار مساحت از سال ۱۳۸۸ آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۳۹۳ به بهره برداری کامل برسد.
محصولات پتروشیمی خرم آباد پلی اتیلن سبک خطی و سنگین که به میزان ۳۰۰ هزار تن در سال با خوراک بوتن- ۱ و اتیلن است . واحد بوتن -۱ به میزان تولید ۳۰ هزار تن در سال با خوراک اتیلن می باشد.
کاربردهای محصولات این طرح از جمله تولید انواع فیلم، جعبه های پلاستیکی نگهداری و حمل میوه، انواع بشکه، لوله های فشار قوی، کیسه و پاکت پلاستیکی، روکش کابل است.
برای ساخت این مجتمع ۲۵۸ میلیون یورو هزینه ارزی و ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال هزینه ریالی بودجه مصوب تعیین شده که تاکنون برای ساخت آن ۲۳۸ میلیون یورو و ۱۸۰۰ میلیارد ریال، هزینه شده است.
این مجتمع پس از افتتاح برای ۵۸۰ نفر اشتغال مستقیم و در صنایع پایین دستی خود نیز برای ۵ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد .

تعداد بازدید : ۲,۹۱۳
Loading