سومین جشنواره فرهنگی هنری بانوان خوزستان در ماهشهر افتتاح شد

سومین جشنواره فرهنگی هنری بانوان خوزستان در ماهشهر افتتاح شد
(یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲) ۱۱:۴۱

سومین جشنواره فرهنگی هنری بانوان استان خوزستان در شهرستان بندرماهشهر آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ، سومین جشنواره فرهنگی هنری بانوان خوزستان توسط امور فرهنگی اجتماعی شرکت عملیات غیرصنعتی و با همکاری کمیسیون امور بانوان فرمانداری بندر ماهشهر در فرهنگسرای باقرالعلوم (ع) شهرک بعثت و فرهنگسرای فردوسی ماهشهر با هدف ایجاد طراوت و نشاط اجتماعی آغاز به کار کرد .

آیین افتتاح این جشنواره با حضور نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و برخی از مسئولین شهرستان و مدیران شرکت عملیات غیرصنعتی برگزار شد.

عزت رهبر پور دبیر جشنواره فرهنگی هنری بانوان ، در خصوص این جشنواره گفت: در این جشنواره بانوان 26 شهرستان از استان خوزستان حضور دارند که همگی از ساکنین شهرک بعثت و ماهشهر می باشند  .

وی افزود : اشتیاق بانوان شرکت کننده در این جشنواره خیلی زیاد بود ، به طوری که طی دو روز ثبت نام همه غرفه ها تمام شد.

عزت رهبر پور ، پیامدهای مثبت این جشنواره  را تعامل بیش از پیش بانوان شهرک بعثت با یکدیگر و ایجاد نشاط در میان خانواده های صنعت دانست و اظهار داشت : خودباوری و اعتماد به نفس ، اشاعه فرهنگ غنی ایرانی و قومی ، تقویت هویت فرهنگ ها و معرفی ظرفیت های فرهنگی مناطق مختلف استان خوزستان از دیگر اهداف مهم این جشنواره می باشد.

وی افزود : سومین جشنواره فرهنگی-هنری بانوان نتیجه تلاش، پیگری مداوم و خود جوش بانوان شهرک بعثت و ماهشهر است که به یاری خداوند با موفقیت و استقبال گرم از سوی شهروندان برگزار شد که این امر خود مبین حضور چشمگیر بانوان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی است.

وی در پایان تاکید کرد: بانوان می بایست در مسیر پویایی،شکوفایی،بالندگی و افزایش قدرت ابتکار دست های سبز خود را به هم پیوند داده و با همت، تلاش مضاعف،مشارکت و تعمیق باور ها بستر جامعه را برای  بروز و گسترش آموزه های فرهنگی فراهم سازند.

لازم به ذکر است ، در این جشنواره آداب و رسوم، لباس‌های محلی، صنایع‌دستی، تولیدات، غذاها، آداب نوروزی، سوغات و...قومیت‌های مختلف استان خوزستان در 6 غرفه از تاریخ 10 لغایت14 اسفند جهت بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است .

تعداد بازدید : ۳,۳۸۵