شعری مقدم در همایش کنترل ابراز دقیق : پتروشیمی پیشرو در توسعه و ساخت ابزار دقیق

شعری مقدم در همایش کنترل ابراز دقیق : پتروشیمی پیشرو در توسعه و ساخت ابزار دقیق
(یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲) ۱۸:۱۳

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: امروز در صنعتی به اهمیت و دقت پتروشیمی توانسته ایم در زمینه ساخت و توسعه تجهیزات ابزار دقیق گام های جدید و جدی برداریم.

عباس شعری مقدم در مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس بین المللی کنترل ابراز دقیق و اتوماسیون افزود: اولین تجربه ساخت داخل تجهیزات پتروشیمی به ابتدای انقلاب و آغاز تحریم ها مربوط می شود. پس از آن و در سال 75 با راه اندازی شرکت های طراحی و مهندسی فعالیت ها در این زمینه شدت گرفت.

وی با اشاره به الگوی برزیل در ایجاد همکاری مشترک با شرکت های بزرگ و توانمندسازی شرکت ها داخلی در طراحی و ساخت ابزار دقیق گفت: برزیل علاوه بر ایجاد 5 همکاری مشترک، 5 سال واردات ابزار دقیق را ممنوع کرد و پس از آن برای ایجاد رقابت واردات هم آزاد شد و امروز یکی از شرکت های معتبر بین المللی ابزار دقیق متعلق به برزیل است.

معاون وزیر نفت با اشاره به استعدادهای جوان کشور در حوزه فناوری اطلاعات و نیاز ابزار دقیق به دانش آی تی افزود: باید زمینه پیشرفت جدی در این صنعت را فراهم کنیم.

وی افزود: ما هم می توانیم با الگوی کشورهایی مثل برزیل، ژاپن و چین در این زمینه حرکت کنیم و ابتدا با همکاری مشترک و سپس با بهبود سامانه های موجود در بازار جهانی حضور یابیم.

دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم در این مراسم گفت: اقتدار هر کشور به توسعه و علم و فناوری آن کشور وابسته است و اقتدار امروز کشور ما به دلیل پیشرفت‌هایی است که در هوا و فضا، دانش بنیادی و دیگر علوم داشته‌ایم و این امر به دلیل ارتباط خوب بین صنعت و دانشگاه است.

وی گفت: متاسفانه در کشور در بخش‌های سد سازی، تونل سازی، پل سازی و... سرمایه گذاری‌های بسیار بزرگی می‌شود اما هیچ‌گاه از ابراز دقیق در طراحی و ساخت این سازه‌ها استفاده نمی‌شود، و همین امر موجب می‌شود سازه به سرعت تخریب شود و هزینه بیشتری را به اقتصاد کشور تحمیل کند.

وی در پایان افزود: علم مناسب، علم نافع است و باید مشکلات جامعه را حل کند و در عمل هم از آن استفاده شود.

مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس بین المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون امروز با هدف ایجاد محیطی پویا برای تبادل نظر علمی و ارائه آفرین یافته‌های پژوهشی امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

حدود ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شد که ۱۲۰ مقاله پذیرفته شد در این کنفرانس ۵۰ مقاله به صورت پوس‌تر و۷۰ مقاله ارائه می‌شود.

تعداد بازدید : ۲,۵۱۹