برگزاری اولین آزمون بین المللی کار در ارتفاع و نجات IRATA در عسلویه

برگزاری اولین آزمون بین المللی کار در ارتفاع و نجات IRATA در عسلویه
(شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱) ۱۵:۱۲

به منظور سازماندهی تیم امداد و نجات در پتروشیمی های منطقه پارس اولین آزمون بین المللی کار در ارتفاع و نجات IRATA با حضور بیش از چهل نفر از پرسنل آتش نشانی شرکتهای پتروشیمی منطقه پارس برگزار شد.

با عنایت به خطرات بالقوه در سایت های پتروشیمی و احتمال وقوع حوادثی نظیر گیرکردن افراد در ارتفاع ، وقوع حادثه در فضاهای محدود ، گیر کردن افراد بین تجهیزات هنگام وقوع حوادث و ... لزوم سازماندهی و فعال شدن تیم امداد و نجات در پتروشیمی های منطقه پارس ضروری است . بدین منظور و بر اساس برنامه ریزی انجام شده توسط اداره HSE  منطقه پارس ، مجموعه دوره های آموزشی با عنوان امداد و نجات در ارتفاع در دو سطح یک و دو با همکاری شرکت بازرگانی کوه ویسی طی سال 1391 برنامه ریزی گردید . به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد ، در این دوره ها بالغ بر 150 نفر از پرسنل ایمنی و آتش نشانی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس ثبت نام نموده اند که طی 15 دوره آموزش از خردادماه سال جاری در حال اجرا می باشد .

برای برگزاری این دوره ها سالن آموزش امداد و نجات در ارتفاع در ایستگاه مرکزی آتش نشانی پتروشیمی منطقه پارس تجهیز گردید که این سالن بعد از تغییرات مورد نیاز به عنوان دومین سالن استاندارد در کشور و تنها سالن در منطقه جهت برگزاری آزمون بین المللی امداد و نجات IRATA  و توسط موسسه IRATA  تایید شد .

اولین آزمون بین المللی کار در ارتفاع و نجات IRATA  توسط ممیز اعزامی از موسسه IRATA  در این سالن با حضور 40 نفر کارآموز از پرسنل ایمنی و آتش نشانی مجتمع های پتروشیمی منطقه پارس برگزار گردید .

با توجه به استقرار خودرو نجات در ایستگاه آتش نشانی و با دوره های آموزشی مذکور و اخذ گواهینامه های بین المللی به زودی شاهد سازماندهی گروه امداد و نجات در منطقه پارس خواهیم بود .
تعداد بازدید : ۲,۳۵۲