مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد:

رشد 170 درصدی تولید محصولات پتروشیمی در دولت نهم و دهم

رشد 170 درصدی تولید محصولات پتروشیمی در دولت نهم و دهم
(دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱) ۰۹:۵۴

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تولید محصولات پتروشیمی در دولت نهم و دهم از 8 / 15 میلیون تن در سال 84 به 43 میلیون تن در سال 90 رسید و پیش بینی می شود تا پایان سال 91 به 49 میلیون تن برسد.

به گزارش نیپنا، عبدالحسین بیات با بیان اینکه در برنامه های توسعه سوم و چهارم صنعت پتروشیمی رشد خوب و برجسته ای داشته است افزود: در سال 84 صادرات پتروشیمی از نظر وزنی 2 / 5 میلیون تن بود که در سال 90 به 2 / 18 میلیون تن رسید که نشانگر رشد 250 درصدی است.
وی افزود: در دولت نهم و دهم 31 طرح پتروشیمی افتتاح شده است که با افتتاح آنها 28 میلیون تن به ظرفیت صنعت پتروشیمی اضافه شده است.
وی نتیجه راه اندازی این طرح ها را ایجاد 8 هزار شغل مستقیم و 90 هزار شغل غیرمستقیم برشمرد.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی سهم صنعت پتروشیمی از صادرات غیرنفتی کشور را 44 درصد و سهم در بین محصولات صنعتی کشور را 54 درصد اعلام کرد و افزود: امروز ایران در بحث تولید اتیلن، متانول ، اوره و آمونیاک، انواع پلی اتیلن ها،  کاستیک و PVC در بین تولید کنندگان عمده در منطقه قرار دارد و تولیداتش نقش تعیین کننده ای در بازار جهانی دارد.
عبدالحسین بیات با اشاره به اینکه امروز صنعت پتروشیمی دردنیا به سمتی حرکت می کند که صنایع چوب و آهن و آلومینیوم را کنار می زند افزود: سبکی، قیمت ارزان و فراوانی از ویژگی های عمده این محصولات است که منجر به کاربری عمده آن در صنعت ساختمان، وسایل منزل، کشاورزی، آبیاری، صنایع اتومبیل  و... شده است. 

تعداد بازدید : ۲,۲۲۷