عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس:

صنایع تکمیلی پتروشیمی رشد اقتصادی را به همراه دارد

صنایع تکمیلی پتروشیمی رشد اقتصادی را به همراه دارد
(دوشنبه ۲۳ اَمرداد ۱۳۹۱) ۱۱:۲۹

توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی علاوه بر تکمیل زنجیره ارزش این صنعت رشد اقتصادی را برای کشور در پی خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران با سرمایه گذاری های جدید و توجه بیشتر به صنایع تکمیلی می تواند نقش بیشتری در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

دکتر محمدرضا پورابراهیمی افزود: بسیاری از شرکت های پتروشیمی با اجرای اصل 44 قانون اساسی خصوصی شده اند و رقابت پذیری و قدرت جذب سرمایه های جدید در این شرکت ها افزایش یافته است و چنانچه صنایع تکمیلی و زنجیره ارزش این شرکت ها تکمیل شود، می توان از خام فروشی جلوگیری و به سوی اقتصادی پویا حرکت کرد.

عضو شورای عالی بورس ادامه داد: خوشبختانه شرکت های پتروشیمی وضعیت مناسبی در بورس دارند و سهام این شرکت ها در بازار سرمایه با استقبال مناسبی روبه رو بوده است. 

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به دلیل وجود توان تولید مناسب و ذخایر گسترده نفت و گاز می تواند با گسترش خدمات تکمیلی پتروشیمی بازار های منطقه را در اختیار خود بگیرد.

وی تصریح کرد: مجلس آماده همکاری با وزارت نفت و شرکت های تابعه برای توسعه صنعت نفت است و توجه به ساخت داخل، مورد حمایت کامل نمایندگان مردم در خانه ملت است.

به گزارش شانا، عضو شورای عالی بورس چندی پیش درباره واگذاری های جدید و افزایش سهم شرکت های پتروشیمی در بورس اظهار کرد: واگذاری های جدید امکان مشارکت بیشتر مردم در بورس را افزایش خواهد داد و حضور مردم رونق بیشتری به بازار سرمایه می دهد.

پور ابراهیمی افزوده بود: حضور شرکت های پتروشیمی در بورس سبب می شود فضای اقتصادی کشور با شتاب بیشتر مسیر توسعه را طی کند.

عضو شورای عالی بورس گفته بود: شرکت هایی که واگذار می شوند، در جذب سرمایه های جدید آسان تر از قبل، قابلیت سرمایه گذاری خواهند داشت و امکان تامین مالی این گونه شرکت ها افزایش می یابد.

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس افزوده بود: واگذاری شرکت های پتروشیمی جدید می تواند در آینده همگام با تقویت بازار سرمایه جایگاه این صنعت را در سطح منطقه افزایش دهد و ضمن افزایش توان تولید، ارزآوری مطلوب به همراه آورد.
تعداد بازدید : ۲,۳۸۶