امسال سال بهره‌برداری از سومین هاب پتروشیمی ایران است

امسال سال بهره‌برداری از سومین هاب پتروشیمی ایران است
(یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳) ۱۶:۰۵

مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران گفت: امسال سال بهره‌برداری از سومین هاب پتروشیمی ایران است؛ دو واحد متانول تا پایان امسال وارد پیش تولید می‌شوند و واحدهای یوتیلیتی نیز راه‌اندازی خواهند شد.

به گزارش نیپنا؛ علیرضا منیری ابیانه مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران، در «نشست تخصصی مدیران ارشد صنعت پتروشیمی با هدف تحقق جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در تعیین نام سالهای مختلف، بیشتر روی مباحث اقتصادی و مسئله تولید متمرکز بوده و این نشان دهنده اهمیت بخش تولید است.

منیری ابیانه با تأکید بر ضرورت تسهیل‌گری دولت در جذب سرمایه و جهش تولید گفت: در کشور عمان که حدود 2 ساعت از دریا با چابهار فاصله دارد، خوراک نفت به‌صورت رایگان برای توسعه بخش تولید و جذب سرمایه گذاری تخصیص داده می شود.

وی با بیان اینکه هاب سوم پتروشیمی ایران در منطقه چابهار از سال 90 پایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: با تمامی تلاش  های بی وقفه و زیرساخت‌های ایجاد شده امروز شاهد 8 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری در این منطقه هستیم.

وی ادامه داد: تمام سرمایه‌گذاری‌ها در هاب سوم پتروشیمی ایران بخش خصوصی واقعی و یا صندوق‌ها هستند و برای اولین بار در این هاب، اجرای طرح MTO را شاهد هستیم که تا امروز پیشرفت 20درصدی دارد.

منیری ابیانه اذعان داشت: امسال سال بهره‌برداری از سومین هاب پتروشیمی ایران است؛ دو واحد متانول تا پایان امسال وارد پیش تولید می‌شوند و واحدهای یوتیلیتی نیز راه‌اندازی خواهند شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 5000 شاغل در هاب سوم پتروشیمی کشور داریم، گفت: نیمی از این افراد، بومی منطقه هستند.

به گزارش نیپنا؛ نشست تخصصی مدیران ارشد صنعت پتروشیمی با هدف تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، صبح امروز (یکشنبه 19 فروردین ماه) با حضور مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیران عامل هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و مدیران برخی از طرح های پتروشیمی به میزبانی مدیریت کنترل تولید این شرکت برگزار شد. در این نشست برنامه‌ها و دغدغه شرکت‌ها برای تحقق شعار سال مطرح و بررسی شد.

 

تعداد بازدید : ۹۲۲