مدیرسرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

موافقت اصولی 24 طرح جدید پتروشیمی در سامانه دولت صادر شد

موافقت اصولی 24 طرح جدید پتروشیمی در سامانه دولت صادر شد
(شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲) ۱۳:۳۹

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: موافقت اصولی 24 طرح پتروشیمی طی سال 1402 در سامانه دولت صادر شده است و همچنین سامانه تمدید موافقت اصولی طرح های صنعت پتروشیمی از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد.

رضا نکوئی مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه برگزاری دومین جلسه کارگروه تخصصی بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: پس از برگزاری نخستین همایش تامین مالی و سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی که استقبال خبرگان بازار سرمایه مواجه شد و پیامد آن تشکیل کلینیک تامین مالی صنعت پتروشیمی بود و با طرح های در حال اجرای صنعت پتروشیمی جلسه ها یی درباره تامین مالی طرح های در حال ساخت برگزار می شود.

نکوئی بیان کرد: با هدف تامین مالی طرح های پتروشیمی جلسه های تخصصی و فنی برگزار می شود تا بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم و در این راستا 3 کارگروه تشکیل شده است که یکی از آنها کارگروه بازارسرمایه است.

وی افزود: صنعت پتروشیمی برای تامین مالی توسعه طرح های خود سالانه حدود 7 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد و بازار سرمایه توان تامین این رقم را ندارد اما نقش آفرینی فعالان بازار سرمایه می تواند راهگشا باشد و خبرگان این بازار می توانند ایده های جدید را برای جذب سرمایه های جدیدارائه کنند.

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که در دومین جلسه کارگروه باراز سرمایه نخستین ایده مطرح و با استقبال بسیارخوبی از سوی مواجه شد گفت: هم اندیشی و همکاری های آتی می تواند مسیر سرمایه گذاری و حضور بازار سرمایه در تامین مالی صنعت پتروشمی را تسهیل کند.

نکوئی ادامه داد: بحث تامین سرمایه از ارز های در دست مردم و جذب سرمایه های خرد و خارج از کشور مطرح شد و ایده مطرح شده باید مورد بررسی کارشناسی و فنی قرار بگیرد تا بتوان در مورد اجرای آن اقدام کرد. و امید است که در جلسه آتی بتوان این موضوع را نهایی کرد.

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که 2 ایده جدید نیز در جلسه آینده بررسی خواهد شد گفت: خوشبختانه خبرگان بازار سرمایه نظرها و دیدگاه های بسیار خوب و کارشناسی برای تامین مالی طرح های پتروشیمی را مطرح می کنند و همکاری و تعامل میان خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی ایران و بازار سرمایه می تواند اثر بخش باشد.

نکویی اظهار کرد: ایده های نو و تازه ای که در این جلسه ها مطرح شده است می تواند منجر به تامین مالی طرح های پتروشیمی با استفاده از روش های نوین شود.

تعداد بازدید : ۱,۲۸۹