معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

طرح های پتروشیمی به مسئولیت های اجتماعی و جوامع محلی توجه کنند

طرح های پتروشیمی به مسئولیت های اجتماعی و جوامع محلی توجه کنند
(چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲) ۱۸:۴۱

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های صنعت، توجه به جوامع پیرامونی و بومی منطقه است و ضروری است که طرح های پتروشیمی در این زمینه فعال تر باشند.

به گزارش نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز چهارشنبه (16 اسفند ماه) در نخستین اجلاس دبیران مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی اظهارکرد: دبیران مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی ایران پیش قراولان و نمایندگان صنعت در جهت توسعه مناطق پیرامونی در ابعاد مختلف صنعتی، فرهنگی، و اجتماعی و نیز ایجاد زیر ساخت ها هستند.

وی با بیان این که این گردهمایی سبب ایجاد همگرایی و همکاری های میان هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی می شود، گفت: صنعت پتروشیمی ایران به عنوان صنعتی پویا و پیشرو باید در مسیر توسعه خود به موضوع مسئولیت های اجتماعی توجه جدی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: فعالیت های  شما سبب ایجاد آثار ماندگاری در مناطق و ساکنان بومی آن می شود.

شاهمیرزایی  با اشاره به این که امروز حاکمیتی مقتدر و امنیتی بی نظیر در کشور وجود دارد، ادامه داد: طرح ها و مجتمع های پتروشیمی باید به ذینفعان و نیازهای آنان در محیط های شهری و روستایی و مناطق همجوار رسیدگی کنند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به جوامع محلی، تصریح کرد: توسعه گران در مناطق مکران، جاسک، لامرد، انرژی بر پارسیان،دیر و کنگان و همچنین مناطق عسلویه وماهشهر نباید بعد از تولیدی شدن واحد صنعتی به فکر مناطق پیرامون و نقش مسئولیت اجتماعی باشند، بلکه باید از ابتدا در موضوع مسئولیت ها نقش آفرین باشند.

وی ادامه داد: تمامی طرح های پتروشیمی در سراسرکشور باید در زمینه مسئولیت های اجتماعی فعال باشند و درتوسعه زیرساخت ها ونیز ساخت مراکز فرهنگی، آموزشی و درمانی با در نظرگرفتن نیازهای مناطق پیرامونی خود مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: مدیریت کلان در زمینه مسئولیت اجتماعی برعهده حاکمیت است و فعالان صنعت ارزش افرین پتروشیمی با هماهنگی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اقدام به فعالیت می کنند.

وی با بیان این که پیوست های فرهنگی  و مذهبی در مسئولیت های اجتماعی در سالیان گذشته به خوبی مورد توجه قرار نداشته است، گفت: باید همسو با سایر فعالیت های معمول به اهمیت مسائل فرهنگی و مذهبی نیز توجه شود تا مناطق کم برخوردار بتوانند توسعه ای متوازن را تجربه کنند.

شاهمیرزایی ادامه داد: صنعت پتروشیمی پیشران اقتصادی کشور است و این صنعت پویا در زمینه مسئولیت های اجتماعی نیز به الگوئی برای سایر صنایع کشور تبدیل شده است.

نخستین اجلاس دبیران مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بابک دارابی، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران و مشاوران و دبیران صنعت پتروشیمی در سالن همایش شهید آوینی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

تعداد بازدید : ۱,۲۲۸