معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

فلرهای صنعت پتروشیمی تا 3 سال دیگر خاموش می شوند/ تمامی کالاها و تجهیزات صنعت پتروشیمی داخلی سازی می شود

فلرهای صنعت پتروشیمی تا 3 سال دیگر خاموش می شوند/ تمامی کالاها و تجهیزات صنعت پتروشیمی داخلی سازی می شود
(چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲) ۲۰:۴۹

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: جمع آوری گازهای همراه و خاموشی فلرهای صنعت پتروشیمی یکی از راهبردهای اجرایی صنعت پتروشیمی است و امیدواریم در کمتر از 3 سال تمامی فلرهای صنعت با همکاری هلدینگ های پتروشیمی خاموش شوند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مهندس مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پنجمین نشست شورای عالی مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: توسعه و تقویت زیرساخت ها در مناطق صنعت پتروشیمی منجر به تقویت ارتباط میان صنعت و جوامع پیرامونی خواهد شد.

وی با بیان این که صنعت پتروشیمی با وجود تلاش بد خواهان و مخالفان انقلاب اسلامی، روند توسعه خود را پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با وجود تحمیل جنگ و نیز تحریم های ظالمانه، با شتاب محقق کرده است گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که ظرفیت صنعت پتروشیمی با تلاش جهادگران و متخصصان خود، از حدود 1.5 میلیون تن در سال 1357 به 95 میلیون تن رسیده است، که این رشد بیانگر رشد 60 برابری در صنعت پتروشیمی کشور است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، افق صنعت پتروشیمی ایران را امید بخش خواند و تصریح کرد: امروز طراحی، اجرا، پیش راه اندازی، راه اندازی و تعمیرات در مجتمع ها و طرح های پتروشیمی با تکیه بر توان داخلی و از طریق تأمین کنندگان و سازندگان ایرانی انجام می شود و از وابستگی به خارج از کشور بی نیاز شده ایم.

وی با اشاره به بومی سازی کاتالیست های مورد نیاز صنعت پتروشیمی گفت: با تلاش و همت پژوهشگران و کارشناسان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت های همکار، 95 درصد کاتالیست های مورد نیاز صنعت پتروشیمی داخلی سازی شده است و از نظر وزنی این رقم به 98 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به دیپلماسی موفق صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم، افزود: فرصت بسیار خوبی برای گسترش همکاری ها با کشورهای همسایه و همسو به وجود آمده است و روابط با این کشورها در ابعاد مختلف در حال گسترش است.

مهندس شاهمیرزایی در ادامه جمع آوری گازهای همراه و خاموشی فلرهای صنعت پتروشیمی را از مهمترین راهبردهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواند و اظهار کرد: براساس برنامه های پیش بینی شده در کمتر از 3 سال تمامی فلرهای صنعت پتروشیمی خاموش خواهند شد و این امر با همکاری هلدینگ های پتروشیمی در راستای صیانت از محیط زیست، کاهش خام فروشی و تامین بخشی از خوراک مورد نیاز واحدهای پتروشیمی محقق می شود.

معاون وزیر نفت با اشاره به تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر گفت: پتروشیمی ها باید با برنامه ریزی منسجم به سمت تولید محصول نهایی در مسیر زنجیره حرکت کنند.

وی بیان کرد: باید درهای صنعت برای نوجوانان و جوانان باز شود و راهیان پیشرفت با دستاوردهای صنعت پتروشیمی به عنوان صنعتی پیشرو آشنا شوند.

تعداد بازدید : ۱,۴۴۶