معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد:

راهبردهای اصلی صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم: تولید محصول نهایی، تأمین نیاز بازار داخل و تقویت صادرات

راهبردهای اصلی صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم: تولید محصول نهایی، تأمین نیاز بازار داخل و تقویت صادرات
(شنبه ۹ دی ۱۴۰۲) ۱۴:۰۱

مرتضی شاه میرزایی، معاون وزیر نفت گفت: راهبرد و تمرکز شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دولت سیزدهم، تولید محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا، تأمین نیاز بازار داخلی، توسعه و تقویت صادرات است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همزمان با روز صنعت پتروشیمی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی تربت حیدریه اظهار کرد: تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد ارزش افزوده سبب مقاوم سازی اقتصاد کشور می شود و راهبرد و تمرکز وزارت نفت در دولت سیزدهم، تولید محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا، تأمین نیاز بازار داخلی، توسعه و تقویت صادرات است.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه طرح پتروشیمی تربت‌ حیدریه پس از بهره برداری، پلی استایرن مورد نیاز همسایگان شرقی و شمالی را تأمین خواهد کرد، افزود: طرح پتروشیمی تربت ‌حیدریه توسط نخبگان استان و به صورت بومی طراحی شده است و محصول آن‌ به تعبیری «پلاستیک همه کاره» است.
شاه میرزایی گفت: یکی از ویژگی های این طرح، سازگازی با محیط زیست و مصرف پایین آب و گاز است که با توجه به این ویژگی ها، این طرح سرآمد است.
وی با بیان این که عملیات اجرایی طرح پلی استایرن تربت حیدریه آغاز یک حرکت بزرگ در استان خراسان است، بیان کرد: پس از بهره برداری این طرح، 2 محصول مهم دیگر نیز در راستای تکمیل زنجیره تولید خواهد شد.
به گزارش نیپنا، مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیش از این آیین، با حضور در مزار شهدای گمنام دوران دفاع مقدس به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.
تعداد بازدید : ۱,۳۱۸