پیام معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

پیام معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به مناسبت روز صنعت پتروشیمی
(جمعه ۸ دی ۱۴۰۲) ۱۱:۲۱

مرتضی شاهمیرزایی ،"هشتم دی؛ روز صنعت پتروشیمی "را به تمامی خانواده بزرگ این صنعت ارزش آفرین تبریک گفت و اظهار کرد: همکاران پرتلاش، آنچه که امروز در صنعت پتروشیمی در حال انجام شدن است، حاصل جهد و جهاد شما در گستره این ایران اسلامی است.

به گزارش نیپنا، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پیامی "هشتم دی؛ روز صنعت پتروشیمی" را به تمامی خانواده بزرگ صنعت پر افتخار و ارزش آفرین پتروشیمی تبریک گفت:

متن کامل پیام مرتضی شاهمیرزایی بدین شرح است:

همکاران ارجمند در صنعت پتروشیمی،

امروز "هشتم دی" که به نام "صنعت پتروشیمی" پیوند خورده است، با تلاش ها، توانمندی ها و تخصص شما همکاران پرتلاش، موفق شده ایم تا در میدان جهادی کشور به نقطه قوت اقتصاد تبدیل شویم تا به نوبه خود سهم مهمی در حذف خام فروشی نعماتی همچون نفت و گاز که در نگاه تمدنی رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید شده، داشته باشیم.

اکنون که ایران عزیز ما در یک نبرد همه جانبه اقتصادی قرار دارد، صنعت پتروشیمی یکی از سنگرهای اصلی در شکست و بی اثر کردن تحریم های ظالمانه است و اگر تلاش‌های مجاهدانه جوانان و نخبگان این صنعت افتخار آفرین نبود، دشمن می‌توانست سختی‌های بیشتری را بر مردم عزیز ایران اسلامی تحمیل نماید.

امروز در حالی به استقبال هشتم دی ماه روز صنعت پتروشیمی می‌رویم که این صنعت به واسطه تلاش‌ها و مجاهدت‌های خانواده بزرگ پتروشیمی، به مراتب بهتر از گذشته شده است.

در دو سال گذشته مقدار تولید صنعت پتروشیمی از 61.2 میلیون تن به 69.7 میلیون تن رسیده‌ است و میزان فروش از 14 میلیارد دلار در سال 99 به 27 میلیارد دلار افزایش یافته است که بخش مهمی از تأمین ارزی کشور نیز از همین مسیر صورت گرفت.

در سالجاری دشمن باتمام توان و تحریم های چند جانبه سعی در ضربه زدن به اقتصاد ایران داشت، اما برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با حضور 770 شرکت داخلی و خارجی، سطح توانمندی صنعت پتروشیمی ایران را به نمایش گذاشت.

خرسندم اعلام نمایم با همکاری و همراهی موثر تمامی همکاران، هلدینگ ها، شرکت ها و ذینفعان، موفق شده ایم تا راهبرد حداکثر استفاده از ظرفیت های نصب شده را محقق نمائیم، ضمن آنکه با درکی همه جانبه از راهبردی دیگر در حوزه ارزش آفرینی صنایع پایین دستی پتروشیمی، هم اکنون با رفع مهمترین دغدغه بنگاههای پایین دستی از طریق طرح فروش اعتباری، بازار با ثباتی در این بخش مهم صنعت ارزش آفرین ایجاد شده است.

از این رو، در تلاشیم با نهادینه شدن راهبرد تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی، زیرساخت های قانونی آن نیز در برنامه هفتم توسعه مدون گردد.

طرح‌هایی همچون جمع‌آوری گازهای ترش از میادین حوزه نفتی غرب کارون به منظور جلوگیری از هدر رفت آنها و کمک به محیط زیست و تامین خوراک مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی، طرح های تولید مواد پایه و میانی پتروشیمی، نوسازی اسکله‌ها و ساخت اسکله‌های جدید بخشی از فعالیت های است که اکنون در حال اجرا است و به دنبال دستیابی به اهداف آن هستیم.

همکاران پرتلاش، آنچه که امروز در صنعت پتروشیمی در حال انجام شدن است، حاصل جهد و جهاد شماست.

 اینجانب با تبریک "روز صنعت پتروشیمی" به شما عزیزان، از خداوند متعال، توفیق، بهروزی و تعالی شما را خواستارم.

به امید سربلندی ایران عزیز اسلامی.

پیام معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی
تعداد بازدید : ۱,۳۸۷