معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد:

خط قرمزی برای توسعه صنعت پتروشیمی وجود ندارد/ تأمین بخشی از منابع مالی طرح پتروشیمی دهلران از صندوق توسعه ملی

خط قرمزی برای توسعه صنعت پتروشیمی وجود ندارد/ تأمین بخشی از منابع مالی طرح پتروشیمی دهلران از صندوق توسعه ملی
(پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲) ۰۹:۳۴

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه هیچ خط قرمزی برای پیشرفت و توسعه صنعت پتروشیمی وجود ندارد، گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بخشی از منابع مالی مورد نیاز طرح پتروشیمی دهلران از طریق صندوق توسعه ملی گشایش خواهد یافت.

به گزارش نیپنا، مرتضی شاه میرزایی روز چهارشنبه (۱۵ آذرماه) در بازدید از طرح پتروشیمی دهلران با اشاره به اینکه اجرای این طرح سهم بزرگی در اشتغال‌زایی استان و شهرستان‌های همجوار دارد، اظهار کرد: پتروشیمی دهلران نماد توسعه و پیشرفت این منطقه است.
وی بر افزایش سرعت تکمیل طرح پتروشیمی دهلران تأکید کرد و افزود: پیمانکاران اجرای این طرح باید تمام ظرفیت‌های خود را در برای تسریع ساخت طرح پتروشیمی دهلران فعال کنند.
معاون وزیر نفت ادامه داد: مصمم هستیم طرح پتروشیمی دهلران در اولویت تأمین سرمایه قرار گیرد و با پیگیری‌های انجام شده از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی بخشی از منابع مالی مورد نیاز این طرح از طریق صندوق توسعه ملی گشایش خواهد یافت.
شاه میرزایی با تأکید بر سیاست استفاده حداکثری از توانمندی سازندگان داخلی و برنامه‌ریزی برای خودکفایی در صنعت پتروشیمی تصریح کرد: طرح پتروشیمی دهلران از جمله طرح‌هایی است که تمامی تجهیزات و کالاهای مورد نیاز آن از سوی شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود.
وی با اشاره به پیگیری جدی راهبرد تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم گفت: برای پیشرفت و توسعه صنعت پتروشیمی هیچ خط قرمزی وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه طرح پتروشیمی دهلران در دو فاز با مجموع سرمایه‌گذاری 1.2 میلیارد یورو تعریف شده است، ادامه داد: فاز نخست واحد الفین و در فاز دوم طرح‌های پایین‌دستی اجرا خواهد شد و خوراک زنجیره پتروشیمی دهلران از ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و آب مورد نیاز از سد مخزنی شهدای محرم (دوبرج) تأمین خواهد شد.

 

گزارش تصویری بازدید معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح پتروشیمی دهلران را در اینجا ببینید.

تعداد بازدید : ۱,۸۸۰