معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

تامین 85درصدی کالاها و تجهیزات طرح اسلام آباد غرب از سوی سازندگان داخلی/ طرح GTPP پتروشیمی اسلام آباد غرب نماد دانش فنی ایرانی

تامین 85درصدی کالاها و تجهیزات طرح اسلام آباد غرب از سوی سازندگان داخلی/ طرح GTPP پتروشیمی اسلام آباد غرب نماد دانش فنی  ایرانی
(چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲) ۱۶:۰۴

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد: طرح GTPP پتروشیمی اسلام آباد غرب با مشارکت گسترده شرکت ها و سازندگان داخلی، به عنوان یک طرح تمام ایرانی ساخته می شود.

به گزارش نیپنا، مرتضی شاه میرزایی امروز چهارشنبه (15 آذر ماه) در جریان بازدید از طرح GTPP پتروشیمی اسلام آباد غرب، اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی مصمم است، این طرح پتروشیمی با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و توسط سازندگان و تامین کنندگان داخلی اجرا شود.

وی با ابراز خرسندی از همکاری و حمایت های استانداری از اجرای این طرح، خاطر نشان کرد: امید است مقام های استانی نیز جهت شتاب بخشی ساخت این طرح، در رفع موانع موجود، روند تخصیص تسهیلات لازم را تسریع کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه این طرح با طراحی و دانش ایرانی مراحل ساخت و بهره برداری خود را طی می کند، خاطر نشان کرد: زنجیره طرح GTPP پتروشیمی اسلام آباد در هر سه فاز از مسیر گاز طبیعی به متانول، متانول به پروپیلن و پروپیلن به پلی پروپیلن با دانش فنی ایرانی اجرا می شود و با افتخار می گویم این طرح به عنوان نماد دانش فنی کاملا ایرانی در صنعت پتروشیمی کشور است.

وی با تاکید بر این نکته که وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هرگونه حمایت و همکاری لازم برای پیشبرد این طرح هستند، تصریح کرد: فعالان در این طرح مهم صنعت پتروشیمی، فعالیت های خود به صورت جهادی با جدیت پیگیری شود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: برخی برج های ریفرمر در طرح اسلام آباد غرب برای نخستین بار در کشور ساخته می شود و در این طرح مهم نصب خواهد شد.

شاه میرزایی افزود: تامین پایدار آب مورد نیاز در دوران بهره برداری از این طرح دارای اهمیت بسیار است و امیدواریم مسئولان استان با پشتیبانی از طرح اسلام آباد غرب، اقدام های لازم را پیگیری کنند.

 

گزارش تصویری بازدید مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح GTPP پتروشیمی اسلام آباد غرب را در اینجا ببینید.

تعداد بازدید : ۲,۱۴۴