معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

صنعت پتروشیمی ایران به توان و دانش ایرانی تکیه زده است

صنعت پتروشیمی ایران به توان و دانش ایرانی تکیه زده است
(سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲) ۲۱:۱۰

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، گفت: صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه و پیشرفت به توان و تخصص بالای دانش ایرانی و بومی تکیه زده است.

 

به گزارش نیپنا؛ مرتضی شاه میرزایی امروز سه شنبه (14 آذر ماه) در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان از یک واحد تولیدکننده انواع کاتالیست های فرایندهای پلیمری و مواد شیمیایی که تحت لیسانس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی است، در شهرستان خرم آباد بازدید کرد.

معاون وزیر نفت در این سفر عملیاتی که در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و بومی سازی انواع دانش فنی صورت گرفت، یکی از چالش‌های عمده در حوزه تولید محصولات زنجیره ارزش را دانش فنی عنوان و اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با برنامه فشرده‌ای، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی را موظف کرده است تا با همکاری برخی از شرکت های فعال ایرانی در این حوزه، بر روی بومی‌سازی فناوری‌ها و کاتالیست‌های صنعت متمرکز شود‌.

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم با تکیه بر راهبردهای رهبرمعظم انقلاب مبنی بر پرهیز از خام‌فروشی محصولات و ایجاد ارزش افزوده بالاتر با تولید محصول نهایی راهبری می شود.

معاون وزیر نفت با ابراز خرسندی از تولید پنج نوع کاتالیست واحد های پلیمری HDPE،LLDPE و کاتالیست اتیلن اکساید، متانول و هیدروژناسیون استیلن در یک واحد تولیدی، گفت: تحریم ها سبب شده است تا شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به موفقیت‌های مطلوبی در فناوری‌های تولید همسو با تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی دست یابند.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: جای خوشحالی و افتخار دارد، امروز شاهد این موفقیت هستیم که برخی از شرکت های تولیدکننده انواع کاتالیست ها داخلی در جایگاهی قرار گرفتند که صنعت پتروشیمی ایران به جای واردات از شرکت های خارجی همچون بازل و سایر شرکت های خارجی بی کیفیت، به توان و تخصص بالای دانش ایرانی و بومی تکیه زده اند.

 

گزارش تصویری بازدید عملیاتی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از یک واحد تولیدی واقع در استان لرستان، شهرستان خرم آباد را در اینجا ببینید.

 

 

تعداد بازدید : ۱,۸۰۷