معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد:

ارزش 8 میلیارد دلاری تأمین تجهیزات و کالاهای مورد نیاز طرح های پتروشیمی از طریق شرکت های داخلی

ارزش 8 میلیارد دلاری تأمین تجهیزات و کالاهای مورد نیاز طرح های پتروشیمی از طریق شرکت های داخلی
(چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲) ۰۸:۴۲

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در دو سال گذشته حدود 8 میلیارد دلار تجهیزات و کالاهای مورد نیاز طرح‌های پتروشیمی از طریق شرکت های داخلی تأمین شده است که بخشی از آن ساخت بار اول بوده است.

به گزارش نیپنا؛ مرتضی شاه میرزایی با تأکید بر تمرکز شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تأمین کالا و تجهیزات از ساخت داخل گفت: حدود ۱۰ میلیارد دلار صرف تأمین تجهیزات و کالاهای طرح‌های پتروشیمی شده است و در دولت سیزدهم بیش از ۸۰ درصد کالاها حدود 8 میلیارد دلار توسط شرکت‌های داخلی تهیه شده و بخشی از آنها برای بار اول بوده است که قبلاً از خارج تأمین می شد.

وی، با اشاره به اینکه حدود ۱۵ کالا و تجهیز صنعت پتروشیمی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم داخلی‌سازی ساخته شده است، افزود: هم‌اکنون حداکثر ۹۰ درصد و حداقل ۴۰ درصد طرح‌های پتروشیمی از کالا و تجهیزات ساخت داخل استفاده می‌شود.

معاون وزیر نفت توانمندی شرکت‌های داخلی در ساخت تجهیزات و کالاهای ثابت را بسیار مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: هم‌اکنون سازندگان ایرانی بسیاری در حال ارائه خدمات به کشورهای همسایه و کشورهای آسیای جنوب شرقی هستند که 9 سازنده ایرانی از صادرکنندگان تجهیزات عمده در بازار های جهانی هستند.

مرتضی شاه میرزایی راهبردهای دولت در حوزه پتروشیمی را در چند محور بیان و افزود: مهمترین بخش راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تکمیل توسعه زنجیره ارزش و حمایت از دانش‌بنیان‌ها، ساخت داخل و بومی‌سازی کاتالیست‌هاست.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: راهبرد دولت در حوزه تولید، استفاده حداکثر از ظرفیت نصب شده در صنعت پتروشیمی با استفاده از دانش و ساخت داخل است.

 

تعداد بازدید : ۲,۰۳۳