افزایش تقاضا از سوی هند برای خرید محصولات پتروشیمی

افزایش تقاضا از سوی هند برای خرید محصولات پتروشیمی
(یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲) ۱۶:۴۳

همزمان با رشد تقاضا برای محصولات مختلف پتروشیمی از سوی هند، شرکت های پتروشیمی عربستان سعودی سالانه 100 هزار تن انواع محصول پتروشیمی را به هند صادر خواهند کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری زاویه، عربستان سعودی و هند در حضور عبدالعزیز آل مدیر شعبه وزارت صنعت و منابع معدنی منطقه الشرقیه در اتاق بازرگانی الشرقیه تفاهم‌نامه‌ای را برای صادرات بیش از 100 هزار تن انواع محصول گوگردی کشاورزی و صنعتی به هند و کشورهای شرق آسیا امضا کردند.

رقم سرمایه‌گذاری‌ها بین عربستان و هند اکنون به 24 میلیارد دلار رسیده است، در حالی که مبادلات تجاری در بخش پتروشیمی 9 میلیارد و 130 میلیون دلار و ارزش محصولات پتروشیمی صادراتی برای بخش کشاورزی و کودهای شیمیایی یک میلیارد و 30 میلیون دلار برآورد می‌شود.

برآوردها حکایت از آن دارد که حجم سرمایه گذاری‌ها و مبادلات تجاری هند و عربستان طی پنج سال آینده به 100 میلیارد دلار می‌رسد.

هند، سومین اقتصاد بزرگ آسیا، سالانه 25 تا 30 میلیون تن انواع محصول پتروشیمی مصرف می‌کند، مصرف سرانه این کشور حدود یک سوم میانگین جهانی است.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که مصرف سالانه پتروشیمی هند تا سال 2040 میلادی با افزایش حدود سه برابری به 80 میلیون تن برسد از این رو این کشور آسیایی مجبور به افزایش واردات یا سرمایه گذاری در پروژه‌های ساخت تأسیسات نو خواهد شد.

تعداد بازدید : ۹۰۷