تداوم رکود در تولید صنایع پتروشیمی کره‌جنوبی

تداوم رکود در تولید صنایع پتروشیمی کره‌جنوبی
(دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲) ۱۵:۲۴

آمارها حاکی از آن است که تولید شرکت‌های پتروشیمی کره‌‌جنوبی در نیمه نخست سال جاری میلادی با کاهش روبه‌رو بوده است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری بیزینس کوریا، چهار شرکت بزرگ پتروشیمی کره‌جنوبی شامل ال‌جی کم، لوته کمیکال، کومهو کمیکال و هانوا سولوشنز نرخ عملیاتی در کارخانه‌های پتروشیمی داخلی خود را کاهش داده‌اند.

این تعدیل در حالی رخ می‌دهد که آمارهای صنعت پتروشیمی کره‌جنوبی در نیمه نخست امسال نشانه‌های اندکی از بهبود را نمایش داده و شرکت‌های پتروشیمی کره در این شرایط مجبور به کاهش نرخ‌های عملیاتی خود شده‌اند.

3میانگین نرخ عملیاتی شرکت‌های پتروشیمی کره‌جنوبی در دوره مورد بررسی به پایین‌ترین حد خود در یک دهه گذشته رسیده است زیرا آنها با آثار محدود بازگشایی‌ها در چین برای نیمه دوم سال جاری میلادی روبه‌رو هستند.

به گفته منابع صنعتی، میانگین مقدار بهره‌گیری از ظرفیت کارخانه‌های پتروشیمی کره‌جنوبی در نیمه نخست سال جاری میلادی 79.8 درصد بوده است که پایین‌ترین سطح از سال 2014 را نشان می‌دهد.

شرکت ال‌جی کم کره‌جنوبی بیشترین کاهش نرخ عملیاتی را داشته به‌طوری که از 90.1 درصد در سال گذشته میلادی امسال به 76 درصد رسیده است.

مقدار بهره‌گیری از ظرفیت تولید کارخانه‌های تولید محصولات پتروشیمی شرکت پتروشیمی کومهو کمیکال از 77.5 درصد به 68 درصد رسیده است.

شرکت لوته کمیکال کاهشی جزئی را تجربه کرده و در دوره مورد بررسی از 82.1 درصد به 81.4 درصد رسیده است.

هانوا سولشنز تنها شرکت پتروشیمی کره‌ای بوده است که شاهد افزایش جزئی در میانگین نرخ عملیاتی خود بوده و این رقم از 93.4 درصد به 93.7 درصد رسیده است.

به این ترتیب، بیشتر شرکت‌های پتروشیمی کره‌جنوبی به‌دلیل شرایط نامناسب صنعت پتروشیمی در نیمه نخست سال جاری و ادامه کار تعمیر و نگهداری بعضی از تأسیسات، میانگین نرخ عملیاتی کارخانه‌های خود را کاهش داده‌اند.

سخنگوی یکی از شرکت‌های بزرگ پتروشیمی کره‌جنوبی با بیان اینکه درست است که به‌دلیل بدتر شدن شرایط بازار، نرخ بهره‌برداری را کاهش دادیم، تصریح کرد: نتوانستیم کارخانه‌ها را به‌طور کامل تعطیل کنیم، بنابراین فقط تا حدودی نرخ بهره‌برداری را کاهش دادیم.

در صنعت پتروشیمی پس از توقف عملیات، حداقل دو هفته یا بیشتر طول می‌کشد تا تولید دوباره ایمن آغاز شود.

چالش پیش‌رو این است که بعید به نظر می‌رسد بازار پتروشیمی در نیمه دوم سال رونق بگیرد، در حالی که در اوایل سال جاری میلادی، بسیاری از کارشناسان با استناد به عواملی مانند بازگشایی چین و احیای صنایع مختلف، پیش‌بینی کردند که صنعت پتروشیمی در نیمه دوم رونق خواهد داشت.

با این حال، آثار بازگشایی چین کمتر از حد انتظار بوده است، که منجر به جو فزاینده بدبینی در پیشبینی نیمه دوم شده است.

یکی از فعالان بازارهای پتروشیمی در این باره گفت: در نیمه دوم هیچ تغییر قابل‌توجهی از جمله افزایش مصرف ایجاد نخواهد شد، زیرا آثار بازگشایی چین کمتر از حد انتظار بود.

تعداد بازدید : ۹۸۸