تامین اعتبار 1.25 میلیارد دلاری برای بزرگترین پروژه پتروشیمی مصر

تامین اعتبار 1.25 میلیارد دلاری برای بزرگترین پروژه پتروشیمی مصر
(دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷) ۱۰:۴۳

مصر از تامین اعتبار برای ساخت یک مجموعه بزرگ پتروشیمی در ساحل دریای سرخ خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، شرکت کربن هلدینگز (Carbon Holdings) مصر به تازگی از تامین اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون دلاری برای ساخت یک مجموعه پتروشیمی بزرگ در بندر عین السخنه این کشور در ساحل دریای سرخ خبر داد.

مجموعه پتروشیمی یادشده موسوم به تحریر (Tahrir) یک پروژه 10 میلیارد و 900 میلیون دلاری است که بزرگترین طرح در خاورمیانه به شمار می رود. انتظار می می رود این پروژه به ایجاد 48 هزار فرصت شغلی جدید بینجامد.

کابینه مصر در بیانیه ای روز یکشنبه 18 آذرماه اعلام کرد:شرکت کربن هلدینگز این قرارداد مالی را با شرکت مالی آفریقا (AFC)، مستقر در لاگوس نیجریه، در حاشیه یک نشست تجاری آفریقا در اقامتگاه شرم الشیخ امضاء کرد.

شرکت مالی آفریقا تامین کننده مالی طرح های توسعه ای در این قاره است.

بیانیه کابینه مصر به نقل از باسل الباز، مدیر عامل کربن هلدینگز، همچنین می گوید: این شرکت چند توافقنامه مالی در مجموع به ارزش پنج ملیارد و 400 میلیون دلار را امضاء کرده است.

سانجیو گوپتا، مدیر اجرایی امور مالی شرکت مالی آفریقا، نیز می گوید: بسیار مفتخریم که در طرح مجموعه بزرگ پتروشیمی تحریر مشارکت داریم. پروژه ای که تحولی عظیم در یکی از مهمترین صنایع پتروشیمی منطقه به شمار می رود.

کربن هلدینگز که یک شرکت خصوصی است؛ در ماه ژوئن قرارداد ساخت این مجموعه را به امضاء رساند. انتظار می رود عملیات ساخت و ساز آن در سه ماهه نخست سال آتی میلادی کلید بخورد.

تعداد بازدید : ۱,۵۶۰