سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری آرامکو در حوزه پتروشیمی

سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری آرامکو در حوزه پتروشیمی
(دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷) ۱۴:۵۹

آرامکو ظرف 10 سال آینده نزدیک به 200 میلیارد دلار در بخش پتروشیمی سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی اردو پوینت (urdupoint)، امین ناصر، مدیر عامل شرکت سعودی آرامکو عربستان، به تازگی اعلام کرد: سعودی آرامکو به عنوان بزرگترین شرکت نفت جهان، در نظر دارد ظرف 10 سال آینده نزدیک به 200 میلیارد دلار در بخش پتروشیمی سرمایه گذاری کند.
وی ادامه داد: اقدامات ما شامل انجام خریدهای جدید است که با هماهنگی سابک، غول پتروشیمی عربستان سعودی، برنامه ریزی می شود. در حوزه صنایع پایین دستی و پتروشیمی، صحبت از 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری در یک بازه زمانی 10 ساله است.
امین که در دیداری با ویکتور سادوونیکی، رئیس دانشگاه دولتی مسکو، سخن می گفت؛ افزود: برنامه بزرگ و بلندمدت یادشده تنها با همکاری های گسترده برای توسعه صنعت پتروشیمی صورت می پذیرد.
مدیر عامل شرکت سعودی آرامکو یادآورد شد: ما به دنبال بهره گیری از فرصت ها بالقوه برای استفاده از منابع خود، نه تنها در بخش های حمل و نقل و انرژی، بلکه در سایر بخش ها شامل صنایع پایین دستی و پتروشیمی هستیم.
در این دیدار، دانشگاه دولتی مسکو و سعودی آرامکو قراردادی را برای همکاری در زمینه تحقیقات و ایجاد یک مرکز تحقیقاتی مشترک در این دانشگاه امضاء کردند.
سعودی آرامکو با هدف ایجاد ارزش افزوده، به دنبال توسعه هر چه بیشتر فعالیت های پتروشیمی خود و حرکت به سوی صنایع پایین دستی است.

تعداد بازدید : ۱,۳۸۴