تداوم سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن در صنعت پتروشیمی

تداوم سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن در صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷) ۱۰:۴۶

بانک صنعت و معدن ازجمله بانک های پیشرو درزمینه سرمایه گذاری درصنعت پتروشیمی به شمار می رود و بر گسترش آن تاکید دارد.

 علی اشرف افخمی مدیر عامل بانک صنعت و معدن درگفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه ای در ایران است  و  از جمله بانک های پیشرو درزمینه سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی به شمار می رود که همواره تعامل بسیار خوبی با شرکت های پتروشیمی داشته است و بر گسترش روند آن تاکید دارد.

وی افزود: این بانک طرح های بسیاری را در این حوزه تامین مالی کرده و یا در دست اجرا دارد به طور مثال ، طرح پتروشیمی مسجد سلیمان دراستان خوزستان تاکنون بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تمامی تعهد بانک در خصوص تامین مالی 468 میلیون یورویی آن از خط اعتباری چین محقق شده است.

افخمی  ادامه داد: عملکرد تیم مدیریتی و اجرایی این طرح  قابل تحسین است وخرسندیم که توانسته ایم با پشتیبانی این طرح در منطقه ای که واقعا استحقاق آن را داشته است برای 700 نفر ایجاد اشتغال کنیم.

وی با بیان این که طرح توسعه" پتروشیمی ایلام"  با اعتبار 220 میلیون یورو از طریق ال سی تامین مالی شده است  وهمزمان با گشایش این اعتبار پیشرفت این پروژه شتاب چشمگیری داشته است گفت: پیش بینی می شود با بهره برداری از این طرح ، شاهد  نقطه عطفی در راستای محرومیت زدایی در این منطقه و ایجاد اشتغال برای 800 نفر در این استان باشیم.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن افزود: همچنین پروژه مهر پترو کیمیا و نیزطرح شیمیایی صدف عسلویه از دیگر طرح های تامین اعتبار شده از سوی بانک است که تاکنون بخشی از آنها از طریق ال سی تامین اعتبار شده و البته نیاز به اصلاحاتی دارد که در حال انجام است..

مدیرعامل بانک صنعت و معدن  ادامه داد: پتروشیمی هنگام درمنطقه عسلویه توسط بانک 240 میلیون یورو تامین اعتبار شده است که با اجرای این پروژه علاوه بر اشتغالزایی برای 400  نفر ، شاهد افزایش ظرفیت تولید آمونیاک درکشور و به دنبال آن رشد صادرات این محصول خواهیم بود.

همچنین در تشریح طرح های پتروشیمی به بهره برداری رسیده با عاملیت بانک صنعت و معدن می توان به پتروشیمی لرستان با تامین اعتبار 235 میلیون یور، مهاباد 233 میلیون یورو و فازدوم پتروشیمی کاویان با تامین اعتبار بیش از 389 میلیون یورو اشاره کرد. گفتنی است در حال حاضر بسیاری از این طرح ها وارد مدار تولید شده و محصولات آن ها قابلیت صادرات دارد.

افخمی گفت: لازم است بگویم، بانک  طرح هایی مانند توسعه پتروشیمی لاوان و همچنین سرمایه گذاری در منطقه مکران و تامین  مالی طرح آب شیرین کن در این منطقه را در دست مطالعه و بررسی دارد.

وی ادامه داد: بررسی کارنامه و اقدامات بانک صنعت و معدن در حوزه پتروشیمی نشان می دهد ، این بانک با اعطا تسهیلات به تمام بخش های صنعت پتروشیمی اعم از بالادست و پایین دست ، در جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال نقش موثری داشته است و در حال حاضر نیز آمادگی برای گسترش همکاری بیشتر را داریم.

تعداد بازدید : ۲,۶۶۹