رشد چشمگیر درآمد شرکت پتروشیمی ریلاینس هند

رشد چشمگیر درآمد شرکت پتروشیمی ریلاینس هند
(دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶) ۱۰:۱۵

شرکت پتروشیمی ریلاینس هند همزمان با تولیدی شدن واحد های جدید خود از افزایش درآمد های خود خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی فایبر 2 فشن ، شرکت ریلاینس ایندستریز (RIL) هند از افزایش 47.6 درصدی در آمد در سه ماهه سوم سال مالی 2017-2018 در مقایسه با مدت مشابه سال پیش که 33 هزار و 726 کرور روپیه (معادل پنج میلیارد و 300 میلیون دلار) بود خبر داد. این رشد چشمگیر بیشتر به دلیل حجم بالاتر تولیدات پتروشیمی شرکت ریلاینس در این بازه زمانی و افزایش قیمت ها حاصل شد.
رشد حجم تولیدات بیشتر به راه اندازی بزرگترین پالایشگاه-کراکر (ROGC) جهان توسط این شرکت در کنار شروع به کار تعدادی از مجتمع های بخش پایین دستی شامل پلی اتیلن سبک (LDPE) ،پلی اتیلن سبک خطی (LLPE) و اتیلن گلیکول (MEG) بر می گردد.
سود قبل از بهره و مالیات (EBIT) بخش پتروشیمی ریلاینس با رکورد شکنی به سطح پنج هزار و 753 کرور (معادل 901 میلیون دلار) رسید که بیشتر ناشی از رشد حجم تولید، افزایش حاشیه سود تولید پلی پروپیلن و محصولات پلی استر بخش پایین دستی است.
در بخش زنجیره پلی استر، حاشیه سود ریلاینس در سه ماهه یادشده نسبت به سه ماهه پیش از آن در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر سال 2017 میلادی افزایش قابل توجهی داشت و به بالاتر از متوسط پنج سال گذشته رسید. قیمت پاراکسیلن نیز در همین مدت نسبت به سه ماهه قبلی هشت درصد افزایش داشت که عمدتا به رشد قیمت نفت خام مربوط می شود.
داده های بدست آمده همچنین نشان می دهد که دیگر محصولات مانند ترفتالیک اسید خالص (PTA)، اتیلن گلایکول و پلی استر نیز از لحاظ قیمتی، روندی صعودی را در مدت زمانی مورد بررسی تجربه کردند.

تعداد بازدید : ۱,۸۵۲