برنامه ریزی مصر برای توسعه صنعت پتروشیمی

برنامه ریزی مصر برای توسعه صنعت پتروشیمی
(سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶) ۱۰:۱۵

دولت مصر قصد دارد بر اساس برنامه ملی 20 ساله خود تا سال 2020 میلادی بیش از سه میلیون تن انواع محصولات شیمیایی مختلف را تولید کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی او اند جی لینکس (oglinks)، طارق الملا، وزیر نفت مصر، به تازگی اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد شرکت های دولتی فعال در بخش پالایش و پتروشیمی را با هدف افزایش ظرفیت تولید آن ها حمایت کند.

در نشستی با حضور شرکت پتروشیمی مصر (Egyptian Petrochemicals Company)، شرکت نفت اسکندریه (Alexandria Petroleum Company) و شرکت پالایش نفت اسیوط (ASORC)، رؤسای این شرکت ها طرح های تولید خود برای سال مالی 2018/2019 را ارائه کردند.

بر اساس این گزارش ، در این دیدار رئیس شرکت پتروشیمی مصر عنوان کرد که برنامه دارند در بازه زمانی یادشده 90 هزار تن پلی وینیل کلراید، 65 هزار تن سدیم هیدروکسید و 15 هزار تن هیدروکلریک اسید تولید کنند. توسعه صنعت پتروشیمی می تواند به رشد صنعت پلاستیک، فیبر و صنایع وابسته این کشور کمک شایانی کند.

مدحت بحجت، رئیس شرکت نفت اسکندریه، نیز از برنامه شرکتش برای تولید 99 هزار تن گاز بوتان، یک میلیون و 300 هزار تن نفتا، یک میلیون و 200 هزار تن گازوئیل، یک میلیون و 400 هزار تن نفت کوره و 19 هزار تن آسفالت خبر داد. این شرکت مستقر در اسکندریه در نظر دارد دو طرح توسعه ای را برای افزایش تولید در تاسیسات خود در سال مالی یادشده اجرایی کند.

ناجی کساب، رئیس شرکت پالایش نفت اسیوط نیز عنوان کرد: قصد داریم یک میلیون تن نفت خام را برای تولید 36 هزار تن بوتان، 520 هزار تن نفتا، یک میلیون تن گازوئیل، دو میلیون و 300 هزار تن نفت کوره و 25 هزار تن سوخت هواپیما پالایش کنیم.

دولت مصر قصد دارد بر اساس برنامه ملی 20 ساله خود تا سال 2020 میلادی بیش از سه میلیون تن انواع محصولات شیمیایی مختلف را به تولید برساند. تولیداتی که طیف وسیعی از محصولات شامل اتیلن، پلی اتیلن و الفین ها را در بر می گیرد.  

تعداد بازدید : ۲,۱۵۵