آمادگی شرکت ملی نفت برای واگذاری واحدهای NGL

آمادگی شرکت ملی نفت برای واگذاری واحدهای NGL
(سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶) ۱۵:۰۵

صنعت پتروشیمی با استفاده از طرح های مختلف NGL حجم خوراک مورد نیاز خود را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار نیپنا علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امروزسه شنبه ( ۱۸ مهرماه) در سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو به واگذاری دو پروژه NGL و استفاده از تولیدات آن به منظور خوراک در صنایع پتروشیمی اشاره کرد و گفت: این واگذاری ها فرصتی است که صنعت پتروشیمی بتواند برای سرمایه‌گذاری به بالادست نفت ورود پیدا کند.
وی تصریح کرد: این اقدام در راستای توسعه صنایع پایین دست و تکمیل زنجیره ارزش انجام شده است.
کاردر با اشاره به وضعیت مناسب خوراک هیدروکربوری در ایران گفت: با مدیریت تکنولوژی و جذب سرمایه خارجی می توانیم به اهداف خود دست یابیم و ایران جزو ارزان ترین کشورهای جهان در زمینه قیمت خوراک است و با توجه به ارزش ارز نسبت به ریال، نرخ تمام شده پروژه ها کمتر خواهد بود و از طرفی ایران از نظر سودآوری جزو بهترین هاست.
وی به اولویت بندی پروژه ها در صنعت پتروشیمی نیز اشاره کرد و گفت: هلدینگ خلیج فارس‌ توانست با سرمایه گذاری در NGL ها به یک فاز بالاتر یعنی بالا دست نفت نیز وارد شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: میادین واگذار شده از مقدار بالایی گاز برخوردار هستند و ما برای مصارف داخلی به گاز این میادین احتیاج نداریم. بنابراین میدان های خام گاز را دراختیار توسعه صنایع پتروشیمی قرار دادیم.

تعداد بازدید : ۱,۶۶۱