نمایشگاه ایران پلاست سکوی پرش صنایع پلاستیک ایران است

نمایشگاه ایران پلاست سکوی پرش صنایع پلاستیک ایران است
(دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶) ۱۷:۱۳

معاون اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان مصنوعات پلاستیک و نایلون تهران با اشاره به رشد کمی و کیفی یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست در مقایسه با دوره های گذشته از این نمایشگاه به عنوان سکوی پرش صنایع پلاستیک کشور نام برد.

به گزارش ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست، عباس احمدیان با بیان اینکه اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان مصنوعات پلاستیک و نایلون تهران در یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست از سوی داخلی ها و خارجی ها مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است، گفت: از طریق ارتباطاتی که با روسای اتحادیه بعضی از کشورها داشتیم هماهنگ کردیم که هیات هایی از کشورهایی مانند ترکیه از نمایشگاه بازدید داشته باشند و از غرفه خود ما هم در نمایشگاه دیدن کنند و هیات هایی از کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان و پاکستان که فضا و امکانات ما برای صادرات به آنها باز و فراهم است در وهله اول اهمت برای ما قرار دارند.

معاون اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان مصنوعات پلاستیک و نایلون تهران با اعلام اینکه در صورت بازاریابی درست به کشورهای همسایه صادرات خوبی داشته باشیم، تصریح کرد: بازارشان را در دست بگیریم در همین راستا تلاش کردیم با استفاده از تجربیات سال های گذشته و رفع نواقص و کاستی ها، "ایران پلاست" سال 96 بهترین نمایشگاه این حوزه تا کنون باشد.

وی افزود: برای  برگزاری هرچه بهتر  نمایشگاه یازدهم ایران پلاست برنامه های مفصلی تدارک دیدیم  این برنامه ها در هیات مدیره مطرح و بررسی شد و دعوت نامه هایی فرستاده شد تا روسای همه اتحادیه های کشور در نمایشگاه حضور داشته باشند و در روزهای برگزاری نمایشگاه شاهد حضور این افراد خواهیم بود.

احمدیان در خصوص حمایت از صنعت مربوطه و تاثیر آن در اشتغالزایی گفت: در دنیای امروز صنعت پلاستیک بعد از صنایع آهن حرف اول را می زند در حدی که می توانیم وجود پلاستیک در تمام وجوه زندگی را مشاهده کنیم، از پلاستیک در دستگاه ها، هواپیماها و حتی موشک های صنعتی استفاده می شودبنابراین باید از این ظرفیت استفاده مطلوب شود.

به گفته این فعال صنعتی، کشور ما صاحب صنایع پتروشیمی است و تهیه مواد برای صنعت پلاستیک برای ما بسیار ساده تر است و ما از این نظر در صنعت پلاستیک خودکفا هستیم.

احمدیان افزود: باید از تمام پتانسیل های این صنعت استفاده و با بهترین دستگاه ها و آخرین تکنولوژی روز دنیا بهترین محصولات تولید شود.

وی در خصوص فضای نمایشگاه و میزان مشارکت کنندگان نیز گفت: رشد خوبی داشته و با جلساتی که با مسوولین نمایشگاه داشته ایم برگزاری نمایشگاه در دوه های بعدی بهتر هم خواهد شد.

احمدیان با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان صادرات در این صنعت وجود ندارد، تصریح کرد: با این حال صادرات این صنعت نسبت به قبل رشد داشته است تا کنون به اکثر کشورهای جهان صادرات داشته ایم و امیدواریم مسوولان با افزایش حمایت از تولیدکنندگان باعث شوند مواد پتروشیمی به ارزش افزوده مناسب برسد تا از آن طریق اشتغالزایی شود.

معاون اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان مصنوعات پلاستیک و نایلون تهران در خصوص رفع موانع تولید در کشور اظهار کرد: مجلس قوانینی در این زمیه وضع کرده که به تایید شورای نگهیان رسیده و برای اجرا به ریاست جمهوری سپرده شده است .

تعداد بازدید : ۴,۵۴۹