بهره برداری از 16 پروژه رفاهی در منطقه ماهشهر

بهره برداری از 16 پروژه رفاهی در منطقه ماهشهر
(سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶) ۱۴:۵۳

دبیر شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با گرامیداشت هفته دولت، گفت :بیش از ۱۵ پروژه با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد ریال در کنار جاده ای با سرمایه گذاری NPC به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا ،عبدالرضا غلامی دبیر شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ماهشهر، همزمان با افتتاح چند طرح عمرانی و توسعه ای در ماهشهر و بندر امام خمینی در سخنانی با اشاره به تعامل و همکاری تمام متولیان امر در سطح منطقه اظهار کرد: مفتخر شدیم نقش کوچکی را در کنار همه بزرگواران داشته باشیم و اقداماتی که سختکوشان به انجام رساندند امروز به بار می نشیند و باید گفت که صنعت پتروشیمی اقدام های بسیار خوبی برای توسعه این منطقه انجام داده است.
مدیر عامل شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ماهشهر با یاد شهدای بزرگوار دولت و شهید رجایی و شهید باهنر، گفت: این پروژه های زیرساختی به شکل مولد به ثمر می‌رسد و مجموعه اداری شهرستان توانمند می شود.
دبیر شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ماهشهرافزود: امروز بیش از ۱۵ پروژه با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد ریال در کنار جاده ای با سرمایه گذاری NPC به بهره برداری رسید و پروژه های دیگر نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد که ارزش آنها ۱۵۰ میلیارد ریال است.
غلامی گفت: همدلی و همراهی و تعامل دوسویه مسئولان منطقه و مدیران پتروشیمی ها باعث شد این پروژه ها امروز به نتیجه برسند.
وی با اشاره از پروژه های به بهره برداری رسیده گفت: ایستگاه راه آهن بندر ماهشهر ظرف مدت دوسال در ۲۶۰۰ متر مربع زیرساخت با سرمایه ۶۰ میلیارد ریال، استخر شهدای بندر ماهشهر در ۳۰۱۲ مترمربع ظرف مدت دو سال با بهترین کیفیت و سرمایه ۴۲ میلیارد ریالی (اگر به پیمانکار خارجی داده می شد ۹ میلیارد تومان باید هزینه می شد)، پارک شهدای بنادر امام خمینی با مشارکت پتروشیمی اروند با سرمایه هفت میلیارد ریال، سوله بسیج شهرک طالقانی در ۳۵۰ مترمربع به ارزش دو میلیارد ریال، خوابگاه ورزشی شهرستان بندر امام خمینی در ۱۵۰۰ مترمربع، سالن ورزش های رزمی بندر امام‌در ۳۶۰ مترمربع به ارزش شش میلیارد ریال، سوله چندمنظوره شلمچه برای استقبال از زائرین ظرف مدت دو ماه با سرمایه سه میلیارد ریال، تکمیل منازل مددجویان بهزیستی، تکمیل منازل مددجویان کمیته امداد و پروژه بهسازی مساجد شهری و روستایی ظرف مدت دوسال و با سرمایه ۱۰ میلیارد ریال از اقدامات شورای راهبردی است که به نتیجه رسیده است.
غلامی افزود: اجرای شبکه آبرسانی شهرک طالقانی با مشارکت اداره آبفای استان و شهرستان با سرمایه ۱۰ میلیارد ریال (نیمی از شهرک از این شبکه استفاده می کنند)، روشنای بندر ماهشهر تا بندر امام در محوری به طول ۱۰ کیلومتر، روشنایی بندر ماهشهر تا چمران در محور ۱۵ کیلومتری با سرمایه ۱۳ میلیارد ریال، اصلاح شبکه روشنایی شهر بندر امام خمینی و شهرک طالقانی، اجرای بخشی ارز شبکه فاضلاب بندر امام خمینی، آبرسانی به کوی عمار شهر چمران با سرمایه سه میلیارد ریال، نصب سیستم صوتی شهری بندر امام خمینی با سرمایه یک میلیارد ریال و تکمیل اماکن شهرستان با سرمایه ۴۰ میلیارد ریال، دیگر پروژه های اجرا شده در راستای مسوولیت های اجتماعی پتروشیمی های منطقه ماهشهر است.
مدیر عامل شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ماهشهر همچنین به پروژه های منازل استادسرای حوزه علمیه، بهسازی و تکمیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر امام خمینی، بهسازی بخشهای بیمارستان معرفی بندر ماهشهر، زمین چمن طبیعی شهرک طالقانی و پروژه آبرسانی روستایی اشاره کرد و گفت: ایجاد ۷۵ هزار مترمربع اماکن ورزشی در مناطق نفتی و شهرستان در ۳۲۵۰۰ مترمربع ظرف مدت چهارسال قابل توجه است.
به گفته دبیر شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ماهشهر، احداث جاده گرگر که کلنگ آن در فروردین ماه سال جاری زده شد، تا کنون ۵۸ درصد پیشرفت داشته و در این پروژه ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است. طول این جاده ۱۰ کیلومتر است و مقرر است در مهرماه به بهره برداری برسد.
غلامی تصریح کرد: پروژه اورژانس و بیمارستان راه زینب (س) نیز که در آذرماه سال گذشته آغاز شده، در اسفند ماه سال جاری با سرمایه ۲۸ میلیارد تومانی در بندر امام خمینی و در ۱۵۰۰ مترمربع زیربنا اجرا می شود.

تعداد بازدید : ۱,۷۳۹