معامله 20 میلیون سهم هلدینگ خلیج فارس در بورس تهران

معامله 20 میلیون سهم هلدینگ خلیج فارس در بورس تهران
(سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶) ۱۶:۴۱

20 میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ارزش بیش از 9 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا،  بورس تهران درروز جاری نتوانست رشد شاخص را تجربه کند به طوری که شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معامله های امروز سه شنبه( 13 خرداد ماه ) با کاهش 26 واحدی روی رقم 78 هزار و 632 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 3 واحدی عدد 17 هزار و 166 واحد را به نمایش گذاشت وشاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 18 واحدی به رقم  85 هزار و 767  واحد دست یافت.

بر اساس این گزارش ، شاخص بازار اول درحالی با کاهش 31 واحدی به رقم  54 هزارو 252 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 15 واحدی عدد  176 هزار و 82  واحد را به نمایش گذاشت.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 120 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 423  میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 37 هزار و 785  نوبت داد و ستد بود.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های گروه مپنا با 20 واحد ،گروه ملی صنایع مس ایران با 13 واحد و خدمات انفورماتیک با 8  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت  را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 9 واحد ، پتروشیمی شیراز و فولاد آلیاژی ایران با 8 واحد و حفاری شمال با 7 واحد کاهش  بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

امروز در بازار دوم  بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عده اختصاص دارد 20 میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ارزش بیش از 9 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. در ایران خودرو نیز امروز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین اندکی بیش از 8 میلیون پتروشیمی فجر به ارزش بیش از 4.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

گفتنی است امروز بیش از 5 میلیون سهم سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر چندانی به 897 واحد رضایت داد.

 

تعداد بازدید : ۱,۱۷۰