افزایش ظرفیت تولید در بزرگترین مجتمع اتیلن امریکای شمالی

افزایش ظرفیت تولید در بزرگترین مجتمع اتیلن امریکای شمالی
(چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۰۲

سرمایه گذاری چهار میلیارد دلاری داو کمیکال در صنعت پتروشیمی آمریکا سبب خواهد شد تا ظرفیت تولید بزرگترین مجتمع تولید اتیلن در امریکای شمالی افزایش یابد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی سی اند ای نیوز (c&en)، شرکت داو کمیکال به تازگی در نشست سالانه سهامداران خود از برنامه چهار ساله این شرکت برای سرمایه گذاری چهار میلیارد دلاری درمنطقه گلف کوست ایالات متحده (U.S. Gulf Coast) و دیگر مناطق شامل اروپا خبر داد.
شرکت داو کمیکال قرار است امسال 2 کوره به واحد کراکر اتیلن خود که در فریپورت ایالت تگزاس به بهره برداری می رسد؛ اضافه کند. افزودن تجهیزات جدید ظرفیت این واحد کراکر  را به 2 میلیون تن در سال می رساند که این تاسیسات را به یکی از بزرگترین مجتمع تولید اتیلن در جهان تبدیل می کند.
داو کمیکال همچنین برنامه دارد یک مجتمع جدید تولید پلی اتیلن با ظرفیت 600 هزار تن در سال را در منطقه گلف کوست راه اندازی کند. طرح های توسعه ای در مجتمع های موجود که عمدتا قرار است در آمریکای شمالی اجرایی شوند؛ 350 هزار تن ظرفیت جدید تولید پلی اتیلن اضافه می کند.
بر اساس این گزارش از طرفی این شرکت در حال احداث یک مجتمع تولید پلی الفین در اروپا با ظرفیت 450 هزار تن در سال است که با هدف تامین تقاضای فزاینده از سوی بازار تولیدکنندگان لوله های فشار قوی (high-pressure pipe) به بهره برداری می رسد. این مجتمع نخستین تاسیسات جدید تولید پلی الفین اروپای غربی از اواخر دهه 2000 میلادی محسوب می شود.
در سال های اخیر سرمایه گذاری ها در حوزه پتروشیمی عموما در مناطق کم هزینه از لحاظ خوراک نظیر آمریکای شمالی و خاورمیانه متمرکز بوده است.

تعداد بازدید : ۱,۱۶۳