واکنش بورس به نتیجه انتخابات

واکنش بورس به نتیجه انتخابات
(شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۳:۰۵

یک روز پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری، رشد و جهش شاخص های بازار بورس، سهامداران را به رونق اقتصادی و چشم انداز مطلوب در روزهای آتی امیدوار کرده است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، همزمان با پایان انتخابات ریاست جمهوری امروز شنبه (30 اردیبهشت) ، بورس تهران یکبار دیگر رونق و رشد چشمگیر شاخص را تجربه کرد و پیش‌بینی‌ها درباره پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران سبب خوش‌بینی فعالان بازار سرمایه ایران شده و تا این لحظه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران نزدیک به 750 واحد رشد کرده و توانسته بعد از مدت‌ها وارد کانال 81 هزار واحدی شود.
امین مهدوی کارشناس بازار سرمایه درگفتگو با نیپنا، با تاکید بر اینکه خوشبختانه پس از انتخابات پرشور ریاست جمهوری واکنش بازار به این رویداد مثبت بود و شاخص صنایع از جمله پتروشیمی ها روندی صعودی را تجربه کرده اند، اظهار کرد: بورس تهران با وجود نوسان های موجود کماکان داد و ستد انواع سهام ها را در حجم های مطلوب میزبانی می کند .
مهدوی افزود: تحولات امروز در بازار نشان داد که سهامداران نگاه مثبتی به آینده بورس دارند و در شرایط کنونی منتظر ادامه اخبار مثبت هستند.
وی ادامه داد: هر اندازه اقتصاد کشور به سوی ثبات گام برمی دارد عملکرد بازار سرمایه نیز مطلوب تر خواهد بود و با توجه به اطلاعات موجود در شرایط کنونی قیمت بسیاری از سهام ها از جمله سهام شرکت های پتروشیمی جذاب بوده و پیش بینی می شود این روند طی روزهای آینده تداوم یابد.
کارشناس بازار سرمایه افزود: بازار سرمایه می‌ تواند در اجرای این سیاست های دولت تدبیر و امید برای رونق اقتصادی و خروج از رکود دولت نقشی پررنگ و تاثیرگذار داشته باشد و درصورتی که برنامه‌ ریزی جامع و کلان برای استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه وجود داشته باشد بدون تردید می‌ توان به آینده اقتصاد ایران خوش‌ بین بود.
مهدوی تصریح کرد: اهالی بازار سرمایه اعتقاد دارند که حمایت های دولت، سازمان بورس و نظام بانکی می تواند در توسعه بورس نقش آفرین باشد و امید است برنامه های حمایتی دولت به مرحله اجرا درآید.

تعداد بازدید : ۷۰۷