تحول در صنعت پتروشیمی با استفاده از فناوری های نوین

تحول در صنعت پتروشیمی با استفاده از فناوری های نوین
(شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۹:۵۱

استفاده ازفناوری های نوین در صنعت پتروشیمی تحولی شگرف را درتولید محصولات متنوع در این صنعت پدید آورده است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، کریستین بروخ، از اعضای هیئت مدیره اجرایی شرکت لینده آلمان، امروز شنبه  ( دوم اردیبهشت ماه) درنخستین نشست تخصصی سیزدهمین همایش تخصصی پتروشیمی ایران؛ ضمن ابراز رضایت از حضور در کنفرانس امسال، عنوان کرد: در شرایط فعلی بازار و با در نظر گرفتن پارامترهای متعددی نظیر قیمت های پایین نفت خام، حرکت به سوی زنجیره های پایین دستی نظیر صنایع پلاستیک، از اهمیت بالایی برخوردار است.

او با اشاره به این که انتظار داریم در میان مدت و بلند مدت صنعت پلاستیک ایران رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کند؛ به فناوری های نوین لینده در حوزه تبدیل متان به مواد شیمیایی اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر فناوری هایث نظیر تبخیر گاز طبیعی و تولید مستقیم الفین ها از تبدیل متان را توسعه داده ایم که امکان استفاده مستفیم از خوراک متان را فراهم می سازد.

بروخ افزود: در حال حاضر پیشرفت های چشمگیری در حوزه کراکینگ اتفاق افتاده است که از جمله می توان به انعطاف پذیری در حوزه خوراک اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در کنار نیاز به زیرساخت های جدید، زیرساخت های موجود نیز از شرایط مناسبی برخوردارند. اقداماتی نظیر افزایش ظرفیت مجتمع های موجود، افزایش انعطاف پذیری در حوزه خوراک، بهینه سازی انرژی و ارتقاء واحدهای موجود  از جمله کارهایی هستند که می توان برای بهبود راندمان صنعت پتروشیمی ایران انجام داد. فناوری های ما می توانند کمک شایانی در راستای محقق ساختن این اقدامات انجام دهند.

بر اساس این گزارش وی با اشاره به اهمیت یکپارچه سازی فعالیت های پالایشگاهی و پتروشیمی، ضمن اشاره به برخورداری ایران از مزیت در دسترس بودن خوراک مناسب، خاطرنشان کرد: در درجه اول نیاز به تخصیص اعتبار مناسب و جذب سرمایه گذاری در حوزه های مختلف است. چهار عامل مهم دیگر نیاز به فناوری های نوین، یکپارچه سازی فعالیت های پالایشی و پتروشیمی، مدرن سازی مجتمع های موجود و گسترش زنجیره ارزش به شمار می روند.

به گزارش نیپنا، سیزدهمین همایش تخصصی پتروشیمی ایران با حضور جمعی از مدیران و فعالان بلندپایه دخلی و خارجی صنعت پتروشیمی  در روزهای دوم و سوم اردیبهشت در مرکز همایش های بین المللی  صدا و سیما برگزار می شود.

 

تعداد بازدید : ۱,۰۹۵