رونمایی از تندیس مدیریت دانش در صنعت پتروشیمی

رونمایی از تندیس مدیریت دانش در صنعت پتروشیمی
(سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶) ۱۸:۰۷

تندیس مدیریت دانش و کتاب مستند سازی تجربیات مهندس عباس شعری مقدم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، زهرا فیضی رئیس پژوهش و توسعه منابع انسانی و دبیرکمیته راهبری مدیریت دانش شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز سه شنبه (29 فروردین ماه) در آیین رونمایی از تندیس مدیریت دانش و کتاب مستندسازی تجربیات مهندس عباس شعری مقدم که با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران ارشد این شرکت برگزارشد اظهار کرد: مستند سازی مدیریتی تجربه مدیران و ثبت راه حل های اجرا شده در زمینه های مدیریتی از اقداماتی است که امروزه در سازمان ها برای حفظ سرمایه های سازمانی مورد توجه قرار دارد .
فیضی افزود: بر همین اساس شرکت ملی صنایع پتروشیمی طرح مدیریت دانش برای مدیریت سرمایه های دانشی با هدف ایجاد ارزش افزوده، کاهش خطا در آینده، عدم دسترسی به مستندات قدیمی، ایجاد بسته‌های دانشی، جلوگیری از خروج دانش مدیریتی را پیاده سازی کرده است.
وی با بیان این که این پروژه در پنج فاز شامل شناخت وضع موجود، طراحی ساختار سازمانی، ایجاد انجمن های خبرگی، توزیع اقلام فرهنگ‌سازی و پودمان مدیریت دانش و راه اندازی سامانه مدیریت دانش فعالیت خود را آغاز کرد گفت: بعضی دستاوردهای آن شامل ایجاد آیین نامه و دستورالعمل ها ،تولید ۱۳ خبرنامه ،کافه های دانشی، طراحی لوگوی مدیریت دانش و راه اندازی سامانه ای با ۱۴۰ کاربر، ۴۰ مهندسی دانش، ۴۷ ارزیاب، ۱۳ انجمن خبرگی در زمینه های مختلف است. طرح جامع مستندسازی تجربیات مدیران با ده مدیر در شرکت ملی صنایع پتروشیمی تهیه شده است که در این مراسم از کتاب مهندس شعری مقدم به عنوان اولین اثر رونمایی خواهدشد.
بر اساس این گزارش، نوید نظافتی مجری پروژه مدیریت دانش در ادامه مراسم رونمایی از تندیس مدیریت دانش گفت: ساختار سازی و فرهنگ سازی در اولویت اول طرح جامع مدیریت دانش بود و سامانه مدیریت دانش به عنوان بستر نرم‌افزاری مدیریت دانش تعریف شد که پیوند دهنده تلاش‌های سازمان در حوزه مدیریت با کارکنان صنعت است و پرسنل در بخش های مختلف می توانند درس آموخته های خود را در نرم‌افزار قرار داده و با نظارت خبرگان یک شبکه دانشی ایجاد می شود. مستندات دانشی و آموزشی که در سامانه ایجاد می شود در نهایت در دسترس همه کاربران قرار می‌گیرد.
در ادامه مراسم ضمن رونمایی از تندیس لوگوی مدیریت دانش از مدیران و دست اندر کاران این طرح تقدیر شد ومدیران یا اعضای کمیته راهبری که در این مراسم تقدیر شدند آقایان شعری مقدم، پیوندی، بساق زاده، آقاهادی، بیات، شاددل و خانم ها علوی و فیضی بودند.
همچنین به نمایندگی از ۴۰ نفر دانشکارانی که با طرح همکاری داشته اند از آقایان بهرام‌ نجار، شیخیان پور، کوچکی، نجفی، احمدیان، اشرفی، قرقانی و خانم ها معین و طاهایی تقدیر شد.
گفتنی است که شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور ارتقای روحیه مشارکتی و ارتقاء سطح دانش پژوهی کارکنان به عنوان سرمایه های فکری با ثبت و ضبط ارزشمندترین سرمایه ناملموس سازمانی در صنعت مستندسازی تجاری خبرگان صنعت، طرح جامع مدیریت دانش را پیاده سازی  و اجرا کرد.

تعداد بازدید : ۲,۰۶۶