هدف گذاری پتروشیمی خراسان برای تولید بیش از 860 هزار تن محصول در سال 96

هدف گذاری پتروشیمی خراسان برای تولید بیش از 860 هزار تن محصول در سال 96
(دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶) ۱۳:۰۳

مجتمع پتروشیمی خراسان در نظر دارد تا در سال جاری حدود 863 هزار و سیصد و بیست ودو تن محصول را روانه بازار کند.

اسماعیل موسوی مدیرعامل مجتمع پتروشیمی خراسان در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: امسال به دنبال رشد تولید محصولات خود هستیم  و در این مسیر پیش بینی های لازم معمول شده است.
وی با بیان این که در سال گذشته 296 هزار و ششصد و بیست و سه هزار تن آمونیاک،468 هزار و پانصد و پنجاه و نه هزار تن اوره پریل و همچنین 18 هزار و هشتصد و پنج تن ملامین تولید و به بازارهای مختلف عرضه شد گفت: روند افزایش تولید در  پتروشیمی خراسان به صورتی مطلوب در سال 96 ادامه خواهد یافت.
موسوی افزود: امسال به دنبال تولید 335 هزار و هفتصد و چهار هزار تن آمونیاک،507 هزار تن اوره پریل و نیز بیش از 20 هزار و ششصد تن ملامین هستیم.
شرکت سهامی پتروشیمی خراسان، بزرگترین مرکز تولید محصولات شیمیایی شمال و شمال شرق کشور، در اردیبهشت سـال ۱۳۷۱ در بجنـورد، مرکـز استـان خراسـان شمالـی تأسیـس و از خــرداد ۱۳۷۵ بـه بهره برداری رسید.
این مجتمع در ۱۷ کیلومتری جاده اصلی بجنورد - شیروان و در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار احداث گردیده و دارای واحدهای تولید آمونیاک، اوره، کریستال ملامین و یوتیلیتی می باشد. ظرفیت اولیه تولید سالانه آمونیاک، اوره و کریستال ملامین در این مجتمع به ترتیب 330000 ، 465000 و 20000 تن است.
اهمیت این مجتمع برای گروه گستـرش نفت و گاز پارسیـان که بزرگتریـن سهامدار شرکت اوره و آمونیاک پردیس، شیراز و کرمانشـاه نیز است کنترل بازار، بهره مندی از امکان سوآپ کردن محصولات و امکان صادرات به کشورهای آسیای میانه است.
خوراک اصلی این مجتمع نیز گاز طبیعی است که میزان مصرف سالانه آن در واحدهای اوره و آمونیاک سالانه ۲۵۸ میلیون متر مکعب است.



تعداد بازدید : ۹۹۴