عزم ملی رمز تحقق جهش دوم در صنعت پتروشیمی ایران

عزم ملی رمز تحقق جهش دوم در صنعت پتروشیمی ایران
(شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵) ۱۴:۰۳

تحقق جهش دوم صنعت پتروشیمی، نیازمند عزمی ملی است و توجه به اصولی مانند، همگرایی، همدلی و همکاری می تواند مسیر توسعه این صنعت را هموار کند.

عباس شعری مقدم مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تأکید برضرورت اتحاد و همبستگی میان مجتمع ها و طرح های پتروشیمی اظهارکرد: همبستگی میان پتروشیمی ها آنها را قدرتمند می کند و می توانیم در آینده قدرت نخست پتروشیمی درسطح منطقه باشیم.
معاون پیشین وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: خوشبختانه ظرفیت های فراوانی برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران موجود است و با همدلی و همکاری می توانیم جهش دوم این صنعت را با جذب سرمایه گذاری های جدید محقق کنیم.
وی ادامه داد: امسال سالی خوب برای صنعت پتروشیمی ایران بود و شاهد بودیم که ظرفیت تولید افزایش یافت و طرح هایی جدید نیز وارد مدارتولید شد و برای تحقق برنامه های پیش بینی شده با همگرایی و نیز تکمیل زیرساخت ها، همگام با افزایش تامین مالی طرح های توسعه ای می توان جانی تازه به صنعت پتروشیمی کشورمان بخشید.
پیشکسوت صنایع پتروشیمی ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی امسال در پی زمینه سازی برای استفاده از ظرفیت های خالی صنعت پتروشیمی و به نتیجه رساندن طرح های اولویت دار این صنعت بود و محقق کردن برنامه های جذب سرمایه گذاری خارجی و ایجاد همکاری مشترک از بارزترین دستاورد های سال جاری به شمار می رود.
شعری مقدم با بیان این که سال 95 با وجود برخی چالش های موجود در مسیر توسعه و نیز تولید محصولات، سهم پتروشیمی در اقتصاد کشور افزایش یافت گفت: امید است که بتوانیم سرمایه های تازه داخلی و خارجی را وارد صنعت پتروشیمی کنیم.
وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به دارا بودن زیر ساخت های مطلوب می تواند در دوران پسا تحریم با شتاب در مسیر توسعه حرکت کند.
معاون پیشین وزیر نفت در امور پتروشیمی با تاکید بر این که با توجه به تغییر شرایط بین المللی ایران بار دیگر باید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این صنعت نقش آفرینی کند تصریح کرد: باید با ایجاد زیر ساخت ها بار دیگر شرایط را برای حضور دوباره شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی فراهم کنیم.


تعداد بازدید : ۸۷۴