رشدمعامله سهام پتروشیمی ها

رشدمعامله سهام پتروشیمی ها
(یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵) ۱۶:۲۹

سهام چندین شرکت پتروشیمی درجریان معامله های امروز بورس تهران افزایش را تجربه کرد .

به گزارش خبرنگار نیپنا، سهامداران 26 میلیون و 557 هزار سهم از سهام شرکت های فعال در گروه شیمیایی را امروز یکشنبه(10 بهمن ماه) به ارزش 107 میلیارد و 979 میلیون ریال خریداری کردند.

گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان امروز را با کاهش 0.28 درصدی به پایان رساند. پتروشیمی شازند اما امروز با افزایش 0.25 درصدی در قیمت پایانی به 2790 ریال رسید.

این گزارش می افزاید: سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی هم امروز با کاهش 0.4 درصدی در قیمت پایانی به 1476 ریال رسید.

پتروشیمی شیراز با افزایش 4.99 درصدی در آخرین قیمت و رشد 1.75 درصدی در قیمت پایانی همراه شد. صنایع پتروشیمی خلیج فارس در آخرین قیمت 1.9 درصد افت و در قیمت پایانی 0.22 درصد رشد داشت.

پتروشیمی زاگرس در قیمت پایانی 4.12 درصد افزایش داشت. این در حالی است که پتروشیمی آبادان در آخرین قیمت 0.87 درصد و در قیمت پایانی 2.04 درصد افت را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش ، پتروشیمی خارک  نیزبا افزایش 3.95 درصدی در قیمت پایانی به 13590 ریال رسید ، این سهم در قیمت پایانی 5 درصد رشد داشت.

پتروشیمی پردیس امروز در قیمت پایانی 0.16 درصد و در آخرین قیمت 1.2 درصد منفی بود.

پتروشیمی خراسان امروز را با افزایش 0.08 درصدی در قیمت پایانی به پایان رساند. پتروشیمی کرمانشاه در این روز رشدی 0.47 را در قیمت پایانی تجربه کرد. در عین حال پتروشیمی جم با کاهش 1.02  درصدی در قیمت پایانی همراه شد و پتروشیمی فناوران 2.74 درصد رشد قیمتی داشت. پتروشیمی فارابی هم در این روز 2.25 درصد رشد قیمتی داشت. در عین حال، پتروشیمی مارون رشدی 1.41 درصدی را در قیمت پایانی به ثبت رساند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر معاملات منفی نمادهای وغدیر و فولاد با افت حدود (٦.٨٤) واحدی به ارتفاع ٧٧,٧٠٧ رسید که در این بین نمادهای پارسان و خساپا بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

از سوی دیگر، بازار فرابورس ایران در حالی معاملات امروز را به پایان رساند که پس از دو روز توقف آیفکس در ارتفاع 837 واحدی، رشد نزدیک به 8 واحدی شاخص کل منجر به صعود آیفکس تا ارتفاع 844 واحدی شد.

رصد نمادهای تاثیر گذار بر آیفکس نیز نشان می‌دهد دو نماد از گروه پتروشیمی‌ها شامل «زاگرس» و «مارون» در حالی بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل فرابورس تا سطح 3 واحد را به جا گذاشتند که نماد «هرمز» از گروه فلزات اساسی کمتر از نیم واحد تاثیر منفی داشت و از رشد بیشتر آیفکس جلوگیری کرد.

تعداد بازدید : ۱,۲۵۴