معامله گران سهام پتروشیمی هادر انتظار رونق بازار سرمایه

معامله گران سهام پتروشیمی هادر انتظار رونق بازار سرمایه
(دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵) ۱۶:۵۲

معامله گران در بورس تهران با وجود نوسان های موجود در بازار همچنان به آینده و رشد دوباره شاخص امیدوار هستند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، معامله گران بازار سهام امروز با وجود شروع به کار مثبت معاملات، به دلیل غلبه عرضه بر تقاضا و نیز درجا زدن قیمت‌ها در اغلب نمادهای معاملاتی در پایان معامله ها شاهد افت 295 واحدی شاخص کل بورس بودند.
بر اساس این گزارش، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه( 29 آذرماه ) با کاهش 295 واحدی روی رقم 80 هزار و 413 واحد ایستاد و شاخص کل هم‌وزنبا کاهش 106 واحدی عدد 15 هزار و 815 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 380 واحدی به عدد 89 هزار و 17 واحد رسید.
شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 294 واحدی در حالی به رقم 57 هزار و 226 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 155 واحدی به عدد 170 هزار و 297 واحد رسید. امروز همچنین شاخص کل فرا بورس (آی‌فکس) بدون تغییر چندانی روی رقم 867 واحد ایستاد.
براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت ملی صنایع مس ایران با 47 واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر با 36 واحد و فولاد مبارکه اصفهان با 35 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت پارس خودرو با 22 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 18 واحد و پتروشیمی فجر با 13 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
این گزارش می افزاید: ارزش کل معاملات بورس تهران امروز به کمتر از 151 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 804 میلیون و 771 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 44 هزار و 936 نوبت داد و ستد بود.
بر پایه این گزارش، معاملات امروز نماد معاملاتی شرکتی‌های لنت ترمز ایران، لیزینگ صنعت و معدن، کمک فنر ایندامین سایپا، معادن بافق، پتروشیمی آبادان، شهد ایران، سیمان دشتستان، بیمه پارسیان و حق تقدم خرید سهام آن، داروسازی امین از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری متوقف شد.

.


تعداد بازدید : ۱,۳۳۰