برنامه ریزی ساخت یک مجتمع 300 هزارتنی اتیلن ازسوی آریاساسول

برنامه ریزی ساخت یک مجتمع  300 هزارتنی اتیلن ازسوی آریاساسول
(شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵) ۱۳:۳۱

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول از برنامه ریزی این شرکت برای ساخت یک مجتمع 300 هزار تنی اتیلن به ارزش 400 میلیون دلار خبر داد.

امیر حسین بحرینی مدیرعامل شرکت پلیمر آریا ساسول در گفتگو با خبرنگارنیپنا اظهارکرد: در راستای برنامه های توسعه ای این شرکت ساخت یک مجتمع 300 هزار تنی اتیلن با سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که شرکت ساسول آفریقای جنوبی جهت حضور مجدد در صنعت پتروشیمی ابراز علاقمندی کرده است، در مورد وضعیت فعلی شرکت گفت: شرکت آریا ساسول فعالیت خود را با سرمایه گذاری شرکت افریقایی ساسول آغاز کرد اما بعد از مدتی این شرکت تمامی سهام خود، سیستم ها و زیرساخت هایی که ایجاد کرده بود را به آریا ساسول واگذار کرد. اما به نظر می رسد که ساسول برای سرمایه گذاری مجدد در صنعت پتروشیمی ایران ابراز تمایل کرده است تا با طرحهای جدید به بازار صنعت پتروشیمی ایران برگردد. در این مدت هم شرکت آریا ساسول فارغ از حمایت ساسول رشد کرده و با موفقیت فعالیت خود را ادامه داده است.

بحرینی در مورد روند فعالیت شرکت های پتروشیمی خاطر نشان کرد: چشم انداز مثبت آینده صنعت پتروشیمی ایران یکی از اهداف فعالان این صنعت است و ما به عنوان سهامداران این شرکت ها برای سرمایه گذاری های آینده و حرکت صعودی فرآیند توسعه صنعت تلاش می کنیم تا موانع کمتر شود.

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران نیازمند سرمایه گذاری های کلان برای افزایش ظرفیت تولید و حجم صادرات محصولات به بازارهای بین المللی است.

وی در پایان در مورد حجم صادرات مجتمع پلیمرآریاساسول گفت: ما موظف هستیم 20 درصد از تولیدات خود را در بورس کالا عرضه کنیم و 80 درصد تولید نیز به صادرات اختصاص دارد.

در حال حاضر سالانه حدود500 هزارتن از تولیدات پلی اتیلن شرکت پلیمر آریا ساسول صادر می شود.

تعداد بازدید : ۲,۳۶۹