ورود شاخص کل بورس به کانال ۷۸ هزار واحدی

ورود شاخص کل بورس به کانال ۷۸ هزار واحدی
(چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵) ۱۵:۱۱

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه( 28 مهرماه ) با افزایش 242 واحدی به رقم 78 هزار و 91 واحد رسید.

به گزارش خبرنگارنیپنا، بورس تهران امروز شاهد افزایش شاخص بود و سهامداران در آخرین روز معاملاتی هفته همچنان امیدوار به رونق بازار سرمایه به معامله های  آخرین چهارشنبه مهرماه پایان دادند.

 بر اساس این گزارش ، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز به رقم 78 هزار و 91 واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 65 واحدی عدد 15 هزار و 290 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 307 واحدی عدد 86 هزار و 966 واحد را تجربه کرد.
این گزارش می افزاید: شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 155 واحدی به رقم 54 هزار و 677 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 609 واحد افزایش عدد 170 هزار و 581 واحد را به نمایش گذاشت.
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با 39 واحد، پتروشیمی جم با 33 واحد و توسعه معادن و فلزات با 32 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را در براورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت پتروشیمی پردیس با 16 واحد، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایران با 9 واحد و سیمان فارس خوزستان با 7 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
همچنین ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به کمتر از 213 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 13 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 72 هزار و 70 نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی پتروشیمی اصفهان، حق تقدم خرید سهام صنایع کاشی و سرامیک سینا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فنرسازی خاور، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان، حق تقدم خرید سهام لیزینگ خودروی غدیر، حق تقدم خرید سهام کشاورزی و دامپروری مَگسال متوقف شدند.
بر پایه این گزارش ، امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با کاهش 2 واحدی به رقم 824 واحد دست یافت.


تعداد بازدید : ۲,۲۷۹