شرکت های پتروشیمی حاشیه خلیج فارس نیازمند افزایش قیمت نفت

شرکت های پتروشیمی حاشیه خلیج فارس نیازمند افزایش قیمت نفت
(سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۵۹

صنعت پتروشیمی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای رسیدن به ثبات نیازمند افزایش حداقل 20 درصدی قیمت نفت و پایداری قیمت ها برای مدتی طولانی است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، احمد الاهالی، مدیر ارشد اجرایی شرکت بین المللی پتروشیمی سعودی موسوم به سیپکم (Sipchem)، به تازگی عنوان کرد: صنعت پتروشیمی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای رسیدن به ثبات نسبی، نیازمند افزایش حداقل 20 درصدی قیمت نفت و پایداری قیمت ها برای مدتی نسبتا طولانی است.
وی همچنین افزود: تحت تاثیر نوسانات بازار انرژی که به بی ثباتی بازار پتروشیمی دامن زده است؛ صنعت پتروشیمی کشورهای عرب منطقه دوران سختی را پشت سر می گذارد.
الاهالی ادامه داد: در حال حاضر فاکتورهای متعددی بازار را کنترل می کنند و انتظار می رود همین موضوع چالش های فراوانی را پیش روی فعالان این صنعت قرار دهد. شرایط رقابتی در اوضاع فعلی از لحاظ مسائلی نظیر قیمت گذاری و تقاضا بسیار پیچیده است و رسیدن قیمت های جهانی نفت خام به حدود 60 تا 70 دلار در هر بشکه می تواند تا حدود به بهبود شرایط کمک کند.
قیمت محصولات پتروشیمی وابستگی شدیدی به بهای نفت خام و گاز دارد. مدیر ارشد اجرایی سیپکم خاطرنشان کرد: در حال حاضر صنعت پتروشیمی حاشیه خلیج فارس با مشکلاتی مانند عدم دسترسی به خوراک ارزان قیمت و افزایش ظرفیت های تولید در مناطقی نظیر ایالات متحده و چین دست و پنجه نرم می کند. قیمت های پایین نفت خام و گاز نیز قدرت رقابت پذیری شرکت های پتروشیمی منطقه را که پیشتر از مزیت دسترسی به خوراک ارزان قیمت در مقایسه با سایر رقبای بین المللی خود برخوردار بودند؛ به شدت کاهش داده است.


تعداد بازدید : ۱,۲۶۲