افزایش 2.4 میلیارد دلاری درآمد صنعت پتروشمی مصر با راه اندازی یک مجتمع جدید پتروشیمی

افزایش 2.4 میلیارد دلاری درآمد صنعت پتروشمی مصر با راه اندازی یک مجتمع جدید پتروشیمی
(چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵) ۱۳:۴۷

بهره ﺑﺮداری از واﺣﺪ جدید ﭘﺘﺮوﺷﻴمی مصر سالانه افزایش درآمد 2.4 میلیارد دلاری را برای این کشور به همراه خواهد داشت.

به گزارش نیپنا به نقل از سعودی گازت، شرکت مصری اتیدکو بهره برداری از طرح جدید و 1.9 میلیارد دلاری خود را آغاز کرده است که محصولات آن شامل انواع پلاستیک ها و لاستیک ها و پلی الفین ها بوتادین و استایرن بوتادین است.
شرکت تولید کننده اتیلن و مشتقات مصری  Ethydco که در حدود 1.9 میلیارد دلاردر زمینه صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری کرده است مجتمع جدید خود را چندی پیش با حضور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و با حضور وزرا و نمایندگان مجلس این کشور افتتاح کرد.
این گزارش می افزاید:  شرکت تولید کننده اتیلن و مشتقات مصری Ethydco در مجتمع جدید خود در نظر دارد تا محصولات مختلف صنایع پایین دست پتروشیمی مانند محصولات لاستیکی مانند خط تولید پلی اتیلن با تراکم بالا و پایین استایرن بوتادین و لاستیک مصنوعی و محصولاتی با ارزش افزوده بالا در صنایع پایین دست پتروشیمی تولید کند.
در حال حاضر صنعت نفت مصر دارای هشت پروژه بزرگ پتروشیمی با سرمایه ای به ارزش 7.4 میلیارد دلار و ظرفیت تولید کل سالانه 4.5 میلیون تن است.
طارق ال ملا وزیر نفت مصر در سخنرانی افتتاح بهره برداری رسمی از واحد تولید محصولات پایین دست پتروشیمی Ethydco گفت: با راه اندازی این مجموعه درآمد صنعت پتروشیمی مصر از این محل به میزان 2.4 میلیارد دلار افزایش خواهد داشت و پروژه های پتروشیمی در استان های بندر سعید، سوئز، دامیاتا و اسکندریه به عنوان قطب پتروشیمی مصر محسوب می شوند.

تعداد بازدید : ۹۳۰