معامله بیش از 275 هزار تن انواع محصولات پلیمری در بورس کالا

معامله بیش از 275 هزار تن انواع محصولات پلیمری در بورس کالا
(شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵) ۱۵:۲۰

بورس کالای ایران شهریور ماه امسال میزبان معامله بیش از 275 هزار تن انواع محصولات پلیمری عرضه شده از سوی مجتمع های پتروشیمی بود.

به گزارش نیپنا، بورس کالای ایران درشهریور ماه  امسال میزبان معامله انواع محصولات بود و در حالی حدود ۲.۷ میلیون تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی این بورس مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به ماه قبل به لحاظ ارزش رشد ۸ درصدی را تجربه کرد.
رشد معاملات همه کالاها در تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی
بر اساس اعلام بورس کالای ایران در این مدت همچنین بیش از ۱.۳ میلیون تن انواع کالا در تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی در دو بخش داخلی و صادراتی مورد معامله قرار گرفت و ارزش معاملات انواع فرآورده های نفت و پتروشیمی در این تالار از مرز ۱۷ هزار میلیارد ریال عبور کرد که در مقایسه با مرداد ماه به ترتیب از نظر حجم و ارزش رشد ۲۳ و ۲۹ درصدی را تجربه کرد. در این تالار همه گروه های کالایی با افزایش حجم و ارزش معاملات روبرو شدند.
این گزارش می افزاید:در شهریور ماه حدود ۴۹۴ هزار تن انواع قیر ، ۲۷۵ هزار تن انواع مواد پلیمری ، ۳۲۴ هزار تن وکیوم باتوم، ۹۱ هزار تن انواع مواد شیمیایی و ۸۲ هزار تن لوب کات توسط مشتریان خریداری شده است و از دیگر فرآورده های نفتی و پتروشیمی که در مدت مذکور معامله شد می توان به داد و ستد حدود ۴۴۰۰ تن سلاپس واکس، ۲۴ هزار و ۹۷۰ تن گوگرد، ۱۵۰ تن گاز آرگون و ۶ هزار و ۶۶۲ تن عایق رطوبتی اشاره کرد.

تعداد بازدید : ۱,۳۹۰