قوانین محکم و شفاف ضامن توسعه صنعت پتروشیمی

قوانین محکم و شفاف ضامن توسعه صنعت پتروشیمی
(شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵) ۱۰:۱۰

مجلس شورای اسلامی با توجه به قوانین موجود آمادگی دارد تا از توسعه صنعت پتروشیمی ایران در تمام ابعاد حمایت کند.

سید سعید حیدری طیب در گفتگو با خبرنگار نیپنا درباره نقش قوانین در توسعه صنایع ایجاد کننده ارزش افزوده اظهار کرد: قوانین در توسعه صنایع بزرگ مانند صنعت پتروشیمی که یکی از ارکان صنعتی کشور به شمار می رود نقش به سزایی دارند.
عضو هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس افزود: سرمایه گذران با تکیه بر قوانین و اسناد بالادستی، برنامه روشنی برای آینده سرمایه گذاری خود خواهند داشت. از این رو، قوانین باید محکم، شفاف و واضح باشند و بستر توسعه را بیش از بیش مهیا کنند.
حیدری طیب گفت: استفاده از سازوکارهای تشویقی با تکیه برمزیت های اقتصادی کشور، روند توسعه را شتاب خواهد داد و به سرمایه گذار نیز کمک خواهد کرد تا با اطمینان اقدام به سرمایه گذاری کند.
وی افزود: قانونگذار برای رشد صنایع پتروشیمی و صنایع ایجاد کننده ارزش افزوده، تمهیدات تشویقی در نظر گرفته است و این امر فرصت مناسبی برای علاقه مندان به سرمایه گذاری است.
عضو هیئت تطبیق مقررات گفت: چشم انداز خوبی برای صنایع پتروشیمی در اسناد بالادستی از جمله در سند چشم انداز ترسیم شده است که به طور حتم تحقق آنها منوط به جذب سرمایه گذاری است. از این رو، لازم است در قوانین کوتاه مدت مانند بودجه سالانه و میان مدت مانند برنامه های توسعه، نقشه راه توسعه پتروشیمی و سایر صنایع ایجاد کننده ارزش افزوده پیش بینی ودر کنار هم تکمیل تا اهداف سند چشم اندار محقق شود.
وی افزود: امروز سیاست های اقتصاد مقاومتی برای همه مسئولان اولویت است. بنابراین، باید کوشش کرد شرایط را برای تحقق آنها فراهم کرد که این امر با تکیه بر ظرفیت های داخلی  و استفاده  از ظرفیت های خارجی ممکن است.
حیدری طیب گفت: ایران در زمان تحریم، تجربه های سودمندی کسب کرده است. از این رو، قرار نیست کشور به بازار مصرفی برای محصولات سایر کشور بدل شود. بلکه انتقال فناوری، تولید مشترک و صادرات را برای تحقق اقتصاد مقاومتی دنبال می کند.
وی افزود: حوزه انرژی ایران برای سرمایه گذاران جذاب است و ظرفیت های ایران در این زمینه فراوان است. از این رو، باید تلاش کرد بیشترین نفع را برای کشور از مسیر مولد کردن عواید نفتی کسب کرد.

تعداد بازدید : ۵۶۸